bubbli skrev 2009-01-29 11:54:53 följande:
jag bor i nyköping.pormoicheia: som läget är nu har jag ingen aning om hur jag rent praktiskt skulle kunna ta till mig en vaginal förlossning överhuvudtaget.Jag har varit inställd på snitt ända sedan innan jag blev gravid och även fått det bekräftat av
BM,så att såhär sent in i graviditeten börja någon slags terapi för att överhuvudtaget ta mig in till förlossningsavdelning känns övermäktigt.jag vet inte hur man bearbetar sånt här på bara några veckor, vet du?
Ingen aning.
Jag förstår oron med tanke på din tidigare erfarenhet.
Jag är långt ifrån kurator men jag kan försöka hjälpa dig iaf.
Kan du hitta ord för vad det är, mer exakt, som du är rädd för?
Ett försök att hitta något positivt.
Din kropp har gått igenom 2 förlossningar (mindre trevliga men ändå) så din kropp vet ju bättre nu vad som komma skall.
Allt pekar isåfall på att det skulle gå bättre.
Även du vet bättre nu vad som gäller så du är ju bättre förberedd nu än vad du varit förut vilket också är bra.
Och för att för en stund bara låtsas lite.
Du är hemma och värkarna sätter igång lite smått. Du borde ju iaf kunna få beviljat att få åka in tidigare för att kunna få hjälp på plats med smärtstillande och samtal. Det kanske skulle kunna hjälpa att träffa andra blivande mammor eller se andra nyblivna mammor.
Det borde ju finnas iaf några som gått igenom vaginal förlossning trots att de varit rädda som det gått bra för här på fl som kan ge lite stöd och pepp.
Det finnas en del att läsa på nätet också men om det kan hjälpa kan inte jag avgöra...
http://www.google.se/search?q=f%C3%B6rlossningsr%C3%A4dsla&hl=sv&sa=2