• Calazirya

nekad snitt,vad gör jag nu?

Bubbli:

Kan du inte söka dig till något annat sjukhus, som en plan B ?

Det är ju hemskt att behöva tjafsa så för ett snitt med ditt bagage, jag skulle om jag var du ställa till med ett jäkla Hallå..

Men först och främst tycker jag att du ska ta kontakt via telefon med denna läkare, ha brevet tillhands för stöd ( men det är ändå bättre att prata direkt med henne ).

Sedan tycker jag att din BM ska hjälpa dig att skicka remiss till annat sjukhus också.

• Calazirya
    bubbli skrev 2009-01-29 11:38:00 följande:
    att söka vidare till något annat sjukhus är en absolut sista utväg och jag kommer att kräva en remiss från BM om läkaren envisas.
    Eftersom du redan är i v.36 så skulle jag prata med BM och skicka iväg en remiss omgående faktiskt.

Lycka till
  • Calazirya
    Svar på #79
    Jag förstår dig fullt ut, jag förstår att du vill få henne att förstå..

Men du är långt gången nu och tiden för att söka sig till ett annat sjukhus börjar rinna ut, det betyder att om hon forts att vara envis och neka så är det vaginal förlossning som gäller.

Att din BM skickar remiss till annat sjukhus betyder inte att du beviljas direkt, det ska diskuteras och ha möte med dig m.m.

Sådant tar alltid lite tid beroende på hur mycket dom har att göra.
  • Calazirya
    bubbli skrev 2009-01-31 15:32:36 följande:
    min man pratar med BM just nu och tydligen ska vi få en ny tid till läkaren i veckan. Hon hade visst pratat med henne...håll tummarna för oss!!!
    Såklart vi håller tummarna :)
Svar på tråden nekad snitt,vad gör jag nu?