Inlägg från: miaelund |Visa alla inlägg
  • miaelund

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Svar på #386
    Åh nej åh nej, har bara en jobbintensivperiod o en superpigg Saga som inte vill sova middag så tiden räcker inte riktigt till{#lang_emotions_embarassed}

Jag mår bättre o bättre, har inte lika ont längre heller som jag haft men tröttheten är kvar.

Har en jättetjockismage på kvällen som verkligen ser supergravid ut, vet att det mest är bullar o godis men nog ser man att jag inte bara är tjock utan att ngt annat oxå lurar där {#lang_emotions_gravid}

Har fått tider t KUB o UL o en även en tid t BM redan i april då hon gärna vill att vi ses lite oftare än normalt för omföderskor då jag tidigare i mitt liv varit svårt sjuk i deppresion och ångest så hon vill hålla lite extra koll på mig. Först tyckte jag det kändes onödigt då jag inte känner ngt stort behov av det men så här i efterhand är jag väldigt glad att hon ser mig som person o inte bara som en omföderska o faktiskt verkar värna om mitt välbefinnande. Själv är jag inte så orolig över att jag ska "trilla dit igen" men då hormonerna löper amok i kroppen under en graviditet vet man ju aldrig vad som händer....{#lang_emotions_undecided}

Nu ska jag sova, har en dotter som tydligen slocknade redan 18:30 i kväll så hon lär ju vakna i ottan, sen jobbar jag i morgon kväll igen så det kommer åter bli en lååååång dag känner jag.

KRAMAR!!!{#lang_emotions_sunny}
    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • miaelund

Jag kommer söka HP då jag jobbar som USKa. Jobbar bara kvällar o helger o gör ca 15-20 hembesök mellan 17 och 21 vilket är lite stressigt o framför allt tungt m spring i trappor, in o ut i bilen och på o av m skor/skoskydd. Det är väl inte som när jag jobbade på sjukhus förra graviditeten men detta sliter väldigt på bäckenet märker jag då jag redan börjar få ont efter ca halva arbetspasset.....

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 4/10
  • miaelund

Välkommen Sandra Tror inte du behöver tänka på att sluta amma, tror "naturen" fixar sånt själv då jag hört att mjölken börjar smaka beskt o äckligt då man är gravid.... men det kanske inte är så för alla förstås..... (för min syrra blev det så iaf o hon e liksom min enda måttstock )

Mitt illamående kommer o går o som salt i såren har jag blivit sjuk, ont i halsen o lite lagom m feber så man inte orkar göra något alls. Misstänker att rösten är borta i morgon också då jag börjar bli hes nu.... Kollade på FASS om jag kunde ta mucoangin (halstablett) vilket inte var ok före v.28 typ, blir såååååååå less på denna graviditet o jag e bara i v.11, undrar hur detta ska sluta.... (lite gnällig är jag men tycker mig ha rätt t det när jag mår som jag gör o har en 1,5 åring som bara ska va m mamma...)

Lite kul har jag dock att se fram emot, nämligen KUBtestet om 2 veckor Längtar som en toka t att få se lilla plutt*n{#lang_emotions_heart}

Nu ska jag sova så jag orkar ta mig t dagis m Sagan imorgon, sen blir det nog sova hela dagen oxå som gäller för mig, måste bli frisk snart

KRAMAR{#lang_emotions_sunny}

• miaelund
    oktobermammsen skrev 2009-03-18 21:11:56 följande:
    jag måste vara knäpp eller nåt men känner redan den där sockerdrickskänslan i magen när det kittlar till sådär ett antal veckor innan man känner sparkar.
    Tror inte du är knäpp, när jag väntade Saga kände jag ett fjärilsfladder redan i vecka 13 o jag tror fortfarande att det var Saga för det kändes just där hon brukade ligga senare oxå
  • miaelund

Detta är vad som står om fostret i v.12 här på FL.

Fostret: Fostret är 9 cm stort och väger cirka 15 gram. Moderkakan tar över näringstillförseln till fostret ungefär vid den här tiden.
    Fostret börjar röra sig spontant, vrider på huvudet, hickar och rör på fingrarna som dessutom har fått fingeravtryck. Nu börjar fostret också reagera på mammans lägesändringar.

Häftigt att vi har ngt sånt i magen allihopa

• miaelund

bibabba, Det är rätt, om de nu behöver mer hjälp får de komma m MASSOR m smarrigt fika tycker jag oxå

Hinner knappt tänka så mkt på att jag är gravid denna gång. Om jag bortser fr den lilla sväng av illamående som kommer på kvällen nu bara så mår jag nog ganska bra. Har ju dragits m en seglivad förkylning i 1,5 vecka nu som gjort att jag inte orkat jobba eller knappt varit en bra mamma t Sagan heller så jag vet inte riktigt hur jag mår   VET att vi ska på KUB-UL på onsdag kl 10 på SÖS (hur jag nu ska hitta rätt ställe, har bara varit där 2 gånger tidigare...) o ser m stor förväntan fram emot det Känns lyxigt att få se lilla fröet i magen så här tidigt, i sthlm är det inte rutin m VUL el UL tidigare än ca v. 18 så detta känns lyx

Har ni börjat tänka på vagnar o namn osv....  Vagn är nogdet som jag funder mest på vad det gäller det praktiska, allt annat finns ju liksom   Men Namn.... Har inte den blekaste, bara att jag inte tänker berätta för min sambos familj några som helst förslag då de förra gången var så jävla okänsliga o blev nästan sura över valet Saga, -det är ju en biograf,  eller -det är sååååå fuuuuuuuult, stackars barn. 
    Betackar mig för sånna kommentarer då barnet är mitt o inte deras liksom.... Tycker att svägerskans barns namn är ganska fula men inte säger jag det högt för det. Tycka får man ju göra men inte behöver man basunera ut sina åsikter så okänsligt.
    Men men, som gravid blir man ju visst allmän egendom som folk får tycka o tänka högt o brett om utan att ta hänsyn till en överkänslig hormonstinn människa bakom gravidmagen. Konstigt det där......{#lang_emotions_undecided}

Nu ska jag dricka lite te o vila lite medan Sagan vilar lite, bäst o passa på

KRAMAR!!!{#lang_emotions_sunny}

• miaelund

för mig lutar det åt teutonia också, tror det är den lättaste av de "klassiska" modellerna där man kan ha barnen vända mot sig även i sittläge.

• miaelund

Saga blir 2 6 sept o bebis är beräknad t 4 okt så jag har oxå funderat på sjal o ståbräda men jag tror att det blir en tvilling/syskonvagn iaf. Kommer definitivt ha kvar vår BRIO Nova, är guld i spåret, lätt att navigera trots 4 fasta hjul o relativt lätt att fälla ihop om vi nångång får tag på bil o ska ha m vagnen ( bor i enskede utanför sthlm o har tre min promenad t t-banan så vi har ingen bil) sen tror jag det är lättare m en enkel inne i stan än än tvillingmodell hur som och jag saknar att ha lilla Saga i sjalen så jag ser verkligen fram emot att bära nr 2 i den, bara hoppas nr 2 gillar sjalen.....{#lang_emotions_undecided}

Ska vi göra nån slags lista för oss om bf-dag o var ung vi bor?
    Jag kan börja så märker jag nog om ni vill haka på

Miaelund, Enskede, bf 4 okt.

Ska gå o mysa m lilla Saga nu innan hon ska få middag (har köpt burkmat igen åt henne, har ingen motivation att försöka laga ngt nyttigt som hon gillar, eftersom hon just nu bara äter makaroner, potatis o majs för tillfället....)

Kramar{#lang_emotions_sunny}

• miaelund

BF-lista

Miaelund, Enskede, bf 4 okt
    oktobermammsen bf 10okt Göteborg

• miaelund

Nu har jag gjort en BF-tråd o lagt in länken i TS, hoppas alla hittar dit {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?