Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
Pixter, frågar som zasata, kan det inte vara så, att du är mindre gången då? Hoppas allt är bra och att det faktiskt är ett litet frö som växer där
KRAMAR!!!!!!!!!!!!
Pixter, frågar som zasata, kan det inte vara så, att du är mindre gången då? Hoppas allt är bra och att det faktiskt är ett litet frö som växer där
KRAMAR!!!!!!!!!!!!
ÅÅÅHHHH, vad jag oxå vill ha ett hembiträde, lyckost där som kan ha det.....
Illamående har jag oxå haft oturen at drabbas av, mest hela tiden faktiskt, men men, det är väl ett tecken på att allt e som det ska så jag får försöka se det positiva i det.....
Pixter, jag tänker på dig massor........
"KUB är en förkortning för kombinerat ultraljud och biokemisk screening. Testet består således av två olika prover. Först görs en så kallad biokemisk screening. Genom att ta ett blodprov på den gravida kvinnan kan man mäta förekomsten av två hormon i hennes blod; PAPP-A och fritt ß-hCG. Fem dagar senare utför man en nackuppklarning. Med hjälp av ultraljud mäts bredden på en vätskespalt i fostrets nacke. Ju bredare den är desto större är risken för att fostret har Downs syndrom. Resultatet från de båda testen vägs samman med den gravida kvinnans ålder för att ge en samlad bedömning av hur stor risken är att fostret har en allvarlig sjukdom eller skada. "
Kopierade fr MamaMias hemsida
Mållan, Tack
Tänka att man oroar sig fastän man redan varit m om detta förut... Märkligt tycker jag (jag oroar mig mer nu nästan än tidigare... )
E på jobbet, inte kul.....
KRAMAR!!!!!!!
Va kul att se sin lill*s hjärta Det skulle jag oxå vilja....
Här är jag trött o svullen om magen, illamående till och från och ont i blygdbenen, anar tidig foglossning då jag hade jätteproblem förra graviditeten.... hoppas bra att det är ngt annat, vill inte hoppa på kryckor i vår
Nu ska jag lägga mig i badet och försöka göra mig lite piggare. Folk frågar hela tiden om jag inte mår bra, ser ut som ett blekgrönt lakan i ansiktet och mår ju likadant men det kan jag ju inte säga, jobbar mest m kvinnor så de lär ju fatta då så jag får nu försöka sminka mig vacker
KRAMAR o lycka till alla VUL ! ! !
Va kul för er som får göra VUL
I stockholm (vad jag vet) får man inte det om det inte är ngt riktigt speciellt som misstänkt missfall eller så....
Jag ska träffa läkare på torsdag o försöka få göra ett KUB, men som de sparar in här tror ja inte jag får det, är ju "bara" 32 år o det är visst bara 35+åringar som kan få DS barn här.... men men, jag hoppas jag kan få göra ett prov iaf, vill så gärna få se att allt är bra med min lill* som orsakar mamma så mkt illamående och trötthet
Sen vill jag oxå känna mig säker på att allt är bra så jag kan berätta för alla att jag väntar barn. Sambon vill inte gå ut m det än vilket jag har svårt för, har "tjuvberättat" för mina närmaste kompisar o en syster o en bror, resten vet inget än vilket är jobbigt tycker jag då jag alltid pratar om allt m mina syskon o föräldrar.... (har sex syskon o och en bonuspappa så det är 3 föräldrar o 4 syskon som jag tiger för vilket är JÄTTEJOBBIGT!!!)
Nu ska jag gå o äta lite till o försöka bli av m illamåendet innan jobbet kallar kl 13
KRAMAR
PS, Välkommen fru W, kul m nya i tråden
Sofia 1983, TACK! Ska genast kolla upp. Kan man förresten "bara" boka tid för att man vill veta om bebis mår bra? Måste man ha en annan anledning som missfallsrisk el liknande?