Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
tack alla ni för peppningen, jag skall stå på mig. är bara avundsjuka skulle jag tro från folks sida.
lilla pop: vad skönt att du redan får komma i kontakt med någon att prata med. kan tänka mig att det blir så annars att man lätt trissar upp det till värre än det var(även om det var hemskt)
men försök tänk såhär: alla graviditeter och förlossningar är ju olika så denna gången kan det ju bara gå bättre*puschar på*
det jag tänker mest på med kommande förlossning är att jag vill hinna njuta denhär gången. när sonen kom gick det från start till mål på 6 timmar och jag hann liksom inte blinka. låter väl kanske knäppt att man vill gå med smärta länge och det är kanske inte det jag eftersträvar utan att få lite delmål denna gången.
när sonen kom öpnnade jag mig 8cm på 1½ timme och krystade 6 min(2värkar) och på 3 värken låg han på min mage.
jag hade 3 värkar på raken hela tiden och sedan 1 min vila under hela förlossningsarbetet.
får jag bestämma skulle jag vilja ha 1 värk och sedan vila för att sedan se hur det går upp igen på ctg skärmen och så kommer en värk till.
sedan skulle jag vilja höra bm säga: nu är du öppen 3cm, 4cm osv osv som delmål hela tiden. det enda jag fick höra med förra förlossningen var att jaja dethär tar tid du är bara 2 cm öppen och 1 timme senare står jag upp i gåstolen och har huvudet mellan benen(ursäkta detaljerna)och ingen fattar att det är dags.