Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
zasata: pratat med bm om sjukskrivning någon vecka så du inte faller pladask in i betongväggen? får du sova på helgerna?usch lider med dig
zasata: pratat med bm om sjukskrivning någon vecka så du inte faller pladask in i betongväggen? får du sova på helgerna?usch lider med dig
zasata: tror dom att febern kan bero på överansträngning el? är din tös trotsig eller hur är hennes humör?hur gammal var hon? blää nä jag vet hur det känns med att be föräldrarna att vara barnvakt...de vill gärna vara men man vet samtidigt att det stånkas och stönas bakom stängda dörrar över hur jobbigt det är för dom att planera om sina liv.
iih jag går och jämför mina 2 graviditeter här hemma. med sonen åt jag massor med mat, var så hungrig så hungrig så hungrig....och nu äter jag som en fågelunge med denna bebisen. mat är inte gott, jag blir mätt så fort och sött skall vi inte prata om..jag går långa omvägar för att slippa se påskägget som står ivardagsrummet då jag får kväljningar av tanken. bor det en liten friskusbebis med rätt matinställning i magen tro? hihi kommer bli en sund påsk i alla fall.
går ni andra och längtar efter godis?
känner ni sparkar än tjejer?
jag kände kickar...eller ja fladder i vecka 12. nu i vecka 14+ så får bebis in rejäla buffar emellanåt och jag känner hur den vänder sig hihi
hihi vissa sitter i en stuga med snö...själv sitter jag på balkongen och njuter av den varma vårluften och tittar på tulpanerna i trädgården.
trevlig påsk allihop!
miaelund: vad härligt att barnmorskan har lite extra koll på dig!
jag känner själv en väldigt saknad efter de täta barnmorskebesöken jag hade förra gången. denna graviditet hade vi ett besök i vecka 9, ul vecka 13 sedan ul vecka 20 och träffa barnmorskan först vecka 23! usch tycker det är många veckor däremellan.
konstigt nog mår jag fantastiskt denna graviditeten,visst jag kan snart inte böja mig ner pga foglossningar men psykiskt mår jag underbart. hade panikångest när jag väntade 1:an i 9 månader och fick gå på extrabesök överallt. konstigt att det kan vara så olika på olika graviditeter. inte ett symptom är det andra likt denna gång.haha jag får nog börja spekulera i om jag kanske väntar en tös denna gång..
zasata: det hände något i kroppen på mig den kvällen som vattnet gick. jag blev så pigg och totalfokuserad och ångesten bara försvann. den barnmorskan jag hade på BB pratade om urkrafter och att vissa kvinnor tydligen kan få det i samband med en förlossning. urkrafter skall tydligen vara att man får ett extra energipåslag i kroppen utöver de krafter man behöver till förlossningen. jag var vaken i 4 dygn med sammanlagt 4 timmars sömn och jag har aldrig varit så pigg som efter förlossningen. så fort jag fick lämna sjukhussängen(6timmar efter förlossningen) gick jag fram och tillbaka i korriodorerna och donade och hade mig*tokmaja*så efter förlossning och BB tid har den panikångest jag hade bara försvunnit helt. psykologen jag gick hos under graviditeten bara skakade lite glatt på huvudet när jag sa att jag plötsligt mådde bra igen.
lilla pop: känner igen mig, vi letar hus för fullt och börjar få känslan i lilltån att vi kommer hitta något lagom tills dess att bebisen anländer.
funderar här hemma hur man kan lindra foglossning? känns som man går sönder när man promenerar eller lyfter just nu. att sitta på huk känns dock underbart konstigt nog. jag lyfter ju tungt tungt på jobbet så jag blir så sur över att ha fått detta. vill ju så gärna jobba mycket nu när jag kommit in extra från mammaledigheten för att min man skall kunna få vara hemma med sonen.
idag känner jag mig lite depp också. var hos "vänner" i helgen och fick väldigt mycket elaka instickande kommentarer om att vi skaffar barn så tätt. sedan slängdes det upp ett forskningsresultat över att man inte bör skaffa barn tätt osv. suck säger jag, jag går ju med mottot att det kommer bli jättebra med två täta barn. något som vi planerat och alltid velat ha. först fick vi så många kommentarer över att vi inte skaffat barn än, nu får vi det för att vi skaffar en till. tänk vad många kan tycka mycket.
hej tjejerna
kom precis hem från en "avlösning" på jobbet. himla glassigt att sitta hemma hos någon i en soffa och dricka kaffe och läsa tidningen och bara "vakta" en person som sover så den inte springer iväg. fått superenergi av att gå till jobbet idag iaf, sådan energi så jag banne mig tänker börja städa här sen innan tröttheten kommer smygandes igen.
Vi kommer ha 11½månad mellan barnen ungefär. Elias föddes 27okt 08 och bebisen i magen är beräknad till 5okt 09. det som jag störde mig mest på med de sk vännerna vi var hos är att det påstods skada den emotionella och psykiska utvecklingen hos barnen om de kom för tätt, de kommer inte hinna känna sig lika älskade och kommer alltid behöva slåss om uppmärksamhet. meen tänker jag då, slåss inte alla barn om mammas uppmärksamhet? och det är väl självklart att man ger båda barnen lika mycket kärlek. när jag lade fram dessa argument(jag fick verkligen taggarna utåt) så fick jag bara till svar att det fanns forskningsrapporter om det.
de nämnde över huvudtaget inte att det skulle vara jobbigt för min kropp att vara gravid så tätt.nej folk frågar faktiskt inte ens denna gången hur magen mår, så taskigt mot den lill* som bor däri känner jag, är precis som att folk tycker att de redan varit snälla och frågat när vi väntade Elias. Men skönt är iaf att jag mår kanon förrutom de foglossningar som vi många har problem med. doktorerna sa till mig att skaffade vi barn tätt så skulle jag troligtvis få en mycket lättare graviditet med 2an. funderar på om jag skall be dessa läkare som sa så att skriva en forskningsrapport också som jag kan visa upp till mina vänner hahaha. nej nu skall jag sluta att vara så mycket på krigsstigen
jazza: kan det vara så att det är ett radhus kring 1.5 miljoner? i så fall har min man redan varit där och snokat hihi. eller är det radhusen kring 500 000kr men med en saftig hyra kring 7 000kr?vi skulle stormtrivas i alingsås känner vi men har inte hittat det där wow:et än. men håll tummarna för oss.
jazza: jag älskar det radhuset, har kikat på det området länge men jag förstår inte ritkigt den höga hyran.
haha jag hejdar mina svar när vi är hos bekanta, men är det mannens bekanta får han sig en avhyvling efteråt haha och jag skyller så vackert på graviditetshormonerna