• Miss E

Läkarskräck/förlossningsrädd, o imorgon skall jag sättas igång...

Vet varken ut eller in just nu.
    Imorgon kl.08.00 skall jag in och sättas igång på Östra.. Pendlar mellan livrädd, nervös och spänd...

Kommer ha med mig datorn och dongeln så jag och sambon kan underhålla oss med spel och annat, men vad mer kan jag göra för att slappna av när jag väl är där, i den utsatta miljön?

Tacksam för att råd och tips.

♥(¯`°?.¸ ღ♥Snart får jag träffa dig min lille Pojk...♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • Svar på tråden Läkarskräck/förlossningsrädd, o imorgon skall jag sättas igång...
  • Miss E
    Svar på #3
    HN79 skrev 2009-01-27 19:06:11 följande:
    Det kommer att gå jättebra tjejen, du är stark å du fixar detta jättebra. Kram på dig
    Tack Hn79 och tack Hellegbg...

Skall försöka fokusera på "målet" om man säger så. Lättare sagt än gjort, men försöka duger?
  • Miss E
    Svar på #5
    Hanna36 skrev 2009-01-27 19:21:03 följande:
    Försök att ta det lugnt och inte stressa... det kan ju påverka förlossningsförloppet negativt. Försök tänka positivt och ta det som det kommer. Har fött mina 3 barn på Östra och är jättenöjd. Blivit igångsatt 1 gång oxå. Ta med nåt att läsa oxå om du gillar det, för det kan ta tid.. Lycka till, och tänk positiva tankar!
    Tack HannaPanna, har packat ner en bok och sklal köpa med oss lite tidningar imorgon med.
  • Miss E

Hejhej.

Här kommer en snabb berättelse.

12.30 togs vattnet, det var ljusgrönt.
    Värkarna satte igång av sig själv men inte så kraftigt.
    På kvällen satte dom värkstimulerande dropp OCH Eda för det drog igång som bara den.
    Till slut fanns det ingen eda i världen som kunde hjälpa mig och dom bara ökade droppet hela tiden.
    Slutade med att jag fick feber, och att bebis i magen blev så stressat så dom valde att göra Akut Kejsarsnitt på mig.
    Dom försökte lägga ryggmärgsbedövning på ett nytt ställe i ryggen men det gick inte, och efter många om och men, sövde dom mig och ut plockade dom en liten

Leo Johannes, född Torsdagen den 29januari kl.04.54 (precis samma tid som mig )
    Vägde 3975gram och 53cm lång.

Allt eftersom så mår vi bra, vi är kvar på KK och har fått ett eget rum.
    Snittet ömmar och amningen har inte kommit igång, men vi kämpar på.
    Är fortf helt groggy på alla Morfin dom drämmer i mig, men imorgon åker nog det bort.

♥(¯`°?.¸ ღ♥Leo Johannes 09-01-29♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • Miss E

Tänkte bara skriva att jag är väldigt groggy just nu så alla detaljer inte kommer med eller blir lite fel.

Bilder finns i mitt galleri med under "Leo".

• Miss E
    Svar på #32
    Hanna36 skrev 2009-01-31 00:04:48 följande:
    Grattis till pojken! Har väntat på en uppdatering, kul att höra hur det har gått. Tråkigt att du fick gå igenom så mycket, du var ju rädd redan innan! *stor kram*
    Tack så mycket. Säger som alla andra, det är värt det i slutet, men det var tufft.
  • Miss E
    Svar på #35
    midoyesonono skrev 2009-02-01 01:50:15 följande:
    GRATTIS!!! Var inne och kollade på Leos bilder och måste bara få säga att han är såååååååå underbart söööööööööööt!!!!!!!Hur goo som helst...nu vill jag också föda och se hur min pojk kommer att bli =) Lycka till!!
    tack så mycket

O LYCKA TILL med din kommande sönöt!!!
  • Miss E
    Svar på #37
    Laguna skrev 2009-02-01 20:58:39 följande:
    Grattis, vilken söt gosse.
    Tack så mycket

Så verkar det som om vi blir utskrivna ifrån KK imorgon enligt bm här, och jag längtar verkligen hem!!!
Svar på tråden Läkarskräck/förlossningsrädd, o imorgon skall jag sättas igång...