• Miss E

Läkarskräck/förlossningsrädd, o imorgon skall jag sättas igång...

Vet varken ut eller in just nu.
    Imorgon kl.08.00 skall jag in och sättas igång på Östra.. Pendlar mellan livrädd, nervös och spänd...

Kommer ha med mig datorn och dongeln så jag och sambon kan underhålla oss med spel och annat, men vad mer kan jag göra för att slappna av när jag väl är där, i den utsatta miljön?

Tacksam för att råd och tips.

♥(¯`°?.¸ ღ♥Snart får jag träffa dig min lille Pojk...♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • Svar på tråden Läkarskräck/förlossningsrädd, o imorgon skall jag sättas igång...
  • HelleGbg

önskar dej lycka till!!! Det kommer gå hur bra som helst,plus att du är på Sveriges bästa sjukhus!
    Sedan får du fokusera på vad som komma skall...alltså ni ska få eran bebis Man får inte se förlossningen som ett mål,utan bebisen
    Ly

• HN79

Det kommer att gå jättebra tjejen, du är stark å du fixar detta jättebra. Kram på dig

• Miss E
    Svar på #3
    HN79 skrev 2009-01-27 19:06:11 följande:
    Det kommer att gå jättebra tjejen, du är stark å du fixar detta jättebra. Kram på dig
    Tack Hn79 och tack Hellegbg...

Skall försöka fokusera på "målet" om man säger så. Lättare sagt än gjort, men försöka duger?
  • Hanna36

Försök att ta det lugnt och inte stressa... det kan ju påverka förlossningsförloppet negativt. Försök tänka positivt och ta det som det kommer. Har fött mina 3 barn på Östra och är jättenöjd. Blivit igångsatt 1 gång oxå.
    Ta med nåt att läsa oxå om du gillar det, för det kan ta tid..
    Lycka till, och tänk positiva tankar!

• Miss E
    Svar på #5
    Hanna36 skrev 2009-01-27 19:21:03 följande:
    Försök att ta det lugnt och inte stressa... det kan ju påverka förlossningsförloppet negativt. Försök tänka positivt och ta det som det kommer. Har fött mina 3 barn på Östra och är jättenöjd. Blivit igångsatt 1 gång oxå. Ta med nåt att läsa oxå om du gillar det, för det kan ta tid.. Lycka till, och tänk positiva tankar!
    Tack HannaPanna, har packat ner en bok och sklal köpa med oss lite tidningar imorgon med.
  • ceropegia

Det kommer gå kalasbra! Kommer tänka på dig o Aqua imorgon o hålla tummen stenhårt!
    Yo go girl! Kram!

v.39...
  • Mollie77

Ska tänka på dig..Gick sj igenom de 04.Gick bra!!Lycka till!

Bf+4
  • 2babiesmom

Jag födde där o är helnöjd o då ska man veta att ingen har sån läkar/sjukhus/gyn fobi som jag har!!!

Jag skrev ett brev o berättade om just denna fobi som de läste och var oerhört tillmötesgående. Både på förlossningen o på BB

Du kommer klara det jättebra!! När du väl är inne i det så tänker du inte på att du är rädd för läkare!!

Lycka till!!!

Inboxa om du har mer frågor ang. att föda på Östra, vi var kvar i 5 dagar pga dottern var så liten när hon kom!

• 2babiesmom

Sen finns det både café, restaurang, kiosk osv i närheten! O gå ut på promenader!

Svar på tråden Läkarskräck/förlossningsrädd, o imorgon skall jag sättas igång...