• EMO 979

Hur räknar läkare? Ni som vet bättre?

Fast det är ju oxå så att de ser till barnets förutsättniningar och vilja att leva...te.x föds ett barn i v 22 och verkligen visar styrka sätts ju insatser in för överlevnad..föds det i v 22 och visar noll livstecken/styrka görs nog inte så mycket..

och samma scenario kan ju uppstå även hos barn i v 23-24..

så det går ju inte att säga rakt av att barn från 23+0 räddas och alla under den gränsen görs inget för..

• EMO 979

Ok. Kan ju vara olika på olika sjukhus och doktorer...skrev väl lite klumpigt kanske  men det jag menade e ju at det går ju inte att sätta en knivskarp gräns..beroende på hur förutsättningarna sett ut...måste ju varit en "plump" läkare du hade som sa en sån sak...tänker bara på några inlägg i prematurforumet då barn under v.23 räddats, att det inte sagts samma till dem

Ell skrev 2009-01-27 18:26:21 följande:
    Nja jag tror inte det stämmer riktigt, är barnet fött efter 23+0 sätts alla resurser in för att rädda barnet, föds det innan beror det lite på sjukhuset/läkaren hurpass mycket man gör. Jag var i vecka 22+1 och hade täta sammandragningar och fick veta att OM det startade på riktigt skulle de inte göra något för att rädda barnet.
Svar på tråden Hur räknar läkare? Ni som vet bättre?