Inlägg från: ouiouioui |Visa alla inlägg
  • ouiouioui

För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!

Hm, nu tror jag alls inte att min dotter är överdrivet sen egentligen (även om man ibland får känslan av det här på fl). Ligger i spannet "vanligen" och "senast" i schemat ovan. Men om en bebis nu skulle vara sen, vad innebär det då? Måste det liksom vara något fel då eller? Eller, min undran är nog snarare, är det något negativt med att ligga i tex "senast"-kolumnen? Är det någon fördel med att vara tidig? Har inte riktigt förstått det där...?

• ouiouioui

Smuliz skrev 2009-02-16 20:44:34 följande:

"ska" dom kunna prata än? Alltså, typ mamma pappa vovve? Det finns inte på kartan med min tjej iallafall Där är det bara joller
    Haha, när inte här heller. Hon säger visserligen ma-ma-ma men jag tror inte att hon menar mig...
  • ouiouioui

Babybalo skrev 2009-02-16 23:21:21 följande:

Lolabe, jag tror inte alls att det spelar någon som helst roll om barnet är tidigt eller sent... Det borde jämna ut sig i slutändan! Min lillebror som gick först vid 18 månader är idag betydligt mer atletisk än vad jag är, som gick vid 10 månader...
    [/citat]

Ja det är så jag tänker med.
    Frostmoln skrev 2009-02-17 11:22:49 följande:
    lolabe: Vad jag har läst så har man inte kunnat påvisa något samband mellan barnets utvecklingstakt under de första 2 åren och senare intellektuell/motorisk kapacitet. Så att ligga i "senare-spannet" har nog ingen praktisk betydelse egentligen.
    Ok, vad bra!
  • ouiouioui

Oj det blev lite konstigt där. Min kommentar fastnade i citatet...

• ouiouioui

Babybalo skrev 2009-02-17 21:12:13 följande:

Vi har inte heller fått den där boken från BVC! Jag har hört många prata om den, men här i Stockholm får man den inte (iaf inte i Nacka)!
    Jo, vi har fått den! (Bor i innerstan) Det var dock ett tag sedan jag läste i den nu.
Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!