leeena skrev 2009-02-13 22:26:07 följande:
Niccipicci Ett tips för dej om du vill hjälpa din dotter att träna magläge/lyfta huvudet ! Ta en handduk och rulla den till en "korv",lägg den sedan som ett U framför och under din dotters bröst och lägg henne så att hon har armarna och händerna framåt. Genom att göra så så kan hon inte lägga armarna vid sidan och får ett mycket bättre stöd till att orka hålla huvudet! Ett tips som jag fick när jag gick till sjukgymnasten med mina tjejer!
Det är ett bra tips
Vi tränar jättemycket nu och det är helt sjukt hur fort det har gått framåt. Sen den dagen, vad är det nu..3 dagar sen som jag kom på att jag håller lite på ena sidan så hon inte faller åt sidan så har hon blivit helt otroligt stark redan. Men hon är grymt sne i huvudet. Har jag henne sittandes så är hon helt vriden mot neråt/vänster. Men enligt Bvc läkaren ska ju det gå till sig när hon blir starkare i nacken...Jaja, vi får väl se.
Annars vet jag ju tack vare den här tråden att jag ska be att få komma till sjukgymnast.
Förövrigt så verkar hon inte gilla sidokudden
Hon sover jättedåligt, och vaknar hela tiden. Så nätterna får hon sova utan den tills hon vant sig lite.