Inlägg från: vittra |Visa alla inlägg
  • vittra

För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!

Babybalo skrev 2009-01-26 13:55:38 följande:

Tack, kvinna 86! Ja, läser man här så känns det ju väldigt sent att inte kunna vinka och klappa. De flesta verkar kunna det i 6-månadersåldern på FL! När det gäller pratet så säger min son dadada och gagagaga när han är riktigt på hugget. Någon enstaka gång tititidada, vilket skulle kunna, med myyyycket god vilja tolkas som titta där!
    Haha va? Min dotter lärde sig klappa vid ca 12-13 mån ålder och vinka vid 14 mån ålder. Trodde det var helt normalt? I övrigt har hon varit förhållandevis tidig med sin finmotorik men GÅ gör hon med nöd och näppe nu 15 månader. Kortare sträckor, vingligt och snubblande men nu är det ju i alla fall på G Hennes utveckling i övrigt har varit "normal" eller vad man ska säga, har aldrig tänkt just på detta med att klappa och vinka.
  • vittra

Babybalo skrev 2009-01-27 20:29:22 följande:

Vittra, skönt att höra! Min BVC-sköterska jagar på om att sonen skall kunna det vid 10-månaderskontrollen, vilket gör mig lite orolig... Tids nog börjar han väl vinka och klappa som alla andra!
    På ett sätt är det kanske skönt att vi aldrig haft den typen av kontroller på BVC, det skapar ju bara oro! Men samtidigt tycker jag att BVC helt klart måste bli bättre på att samorganisera sig så att de går efter samma riktlinjer överallt!
Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!