EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
LYcka till!!! Hoppas han fixar det och istället bygger upp ett kanonbra immunförsvar!!
Verkar han gilla det?
LYcka till!!! Hoppas han fixar det och istället bygger upp ett kanonbra immunförsvar!!
Verkar han gilla det?
själva masken vid näsan så fanns iallafall hos oss en "legokloss" med piggar in i näsan och en pytteliten trekantig "mask" som täckte hela näsan.
HUR hög är pulsen? Elias puls var också hög.... allitid och de var inte oroliga för det heller.... och nu har han ju normal puls.
hur länge tänker du när du tänker låååång tid med syrgas??
Jag vet inte hur mkt vätska Elias hade, fick aldrig se några bilder, men han fick impugan rätt länge... tills han blev av med syrgasen iallafall.
hur mkt har han i syrgas??
Känner en som hade syrgas i ca ett år och någon som hade i 9 månader så det är därför jag undrade hur du tänker med länge....
Elias släppte syrgasen 18 dagar efter vi kommit hem.... vilket var fantastiskt för det hade ingen annan än Snjolaug väntat sig.
De andra trodde månader med syrgas hemma...
Aha så det var högre nu... ja då är det skillnad....
Det är lätt att stirra sig blind på monitorerna... jag gjorde det iallafall...
Håll ut... det blir bättre... det finns ett liv utanför NEO...
Jag beklagar din enorma förlust
Hur är tillväxten på denna bebisen? Ser det bra ut än så länge?
Ställ hur många frågor du vill.
Tusen kramar och lycka till!!!!
Ja hon är så himla bra Anette... diggar hennes uttryck... "Shit manhattan" och "Vadhelst" är två favoriter
Träffade Zoohaj när vi låg på NEO och då frågade hon hur jag fixade dipparna.... vilka dippar frågade jag.... pulsdipparna svarade hon.... nej såna har han inga svarade jag.... och sen började han pulsdippa dagen efter och jag trodde jag skulle svimma. Slet upp ungen från bröstet då jag satt ensam och det bara tjöt och tjöt och saturationen dippade efter pulsen så de flödade honom.... antagligen mest för att lugna mig för han hämtade sig snart igen.... men fyyy så otäckt den där första var....
Men till slut vänjer man sig vid det också.... som allt annat.
Det är sjukt vad man kan vänja sig vid
Jag menar Anette... psykologen i Lund
Skönt att ni hittat någon ni fått förtroende för-
Grattis till framstegen!!
Elias skulle ha varit syrgasfri i 2 månader innan ingreppet helst men man ville inte riskera inklämning så det blev en kompromiss på 1,5 syrgasfria månader innan op.
Han sövdes och fick en såkallad "badbyxe"bedövning som är en lokalbedövning..... men den funkade inte på honom för han började vifta och sparka med benen efter operationen så de fick ge honom morfin... men det gick jättebra och hans ärr syns knappt...
Det är bara för att det inte ska bli strul med extuberingen efter operationen
Men det gick hur bra som helst Sen fick han ha apnélarm och var på övervakning i en sal över natten och jag sov i ett rum... de kom in med honom till mig för att ammas och sen ut igen och sen blev vi utskrivna dagen efter och apnélarmet åkte av.
Det KÄNNS läskigt och jobbigt, ska inte säga nåt annat för då ljuger jag.....
från att ha haft en sladdlös bebis ett tag så slängs man tillbaka igen med lite sladdar och övervakning och man är såklart rädd.... men det ÄR en liten operation och det gick verkligen hur bra som helst!!!!