• Bispan

Ni som gjort ivf vad fick ni för resultat på KUB?

Låter väldigt konstigt eftersom programmet de beräknar testerna i är avsett även för IVF och FET-behandlingar. Jag vet detta eftersom jag själv sett programmet som används. En IVF-behandling med äggåterföring sker väl i stort sett alltid med hormonbehandling. Det är väl i så fall FET som mera sällan sker utan hormoner.

• Bispan

Litet moln skrev 2009-01-27 09:17:26 följande:

Vi fick som förklaring att det är svårare att räkna ut åldern. Äggen har legat i frysen i ett år och därför angav de min ålder som ett år yngre vid uträkningen.
    Isåfall använder de ett gammalt eller inte uppdaterat program. När jag gjorde KUB i december fanns en kryssruta där man fyller i moderns ålder vid infrysning av ägg när man gör frysåterföring.
  • Bispan

Jag kom på att jag inte svarat på den första frågan. Vi fick efter NUPP risken 1:1400 nånting. Efter KUB var risken nere i 1:4500 nånting. Jag hade tagit progynon och progesteron fram till och med vecka 8.

Vid förra graviditeten gjordes NUPP, KUB fanns nog inte här då. Då fick vi "risken" 1:1014 har jag bestämt för mig. Vi tyckte också det var bra siffror.

Min ålder var 37,5 för båda graviditeterna. Det ena var en IVF och det andra en FET.

Jag anser att det är mycket bra siffror trots att jag har förstått att många tycker att typ under 1:10 000 inte är ett bra resultat.

Svar på tråden Ni som gjort ivf vad fick ni för resultat på KUB?