• Litet moln

Ni som gjort ivf vad fick ni för resultat på KUB?

Har idag varit på KUB och fick dåligt resultat på blodprovet 1:20 så resultatet blev 1:80. Jag har gjort ett FET och har tagit Progynon och Progesteron. Ni andra som gjort ivf, vilka läkemedel tog ni och vad fick ni för resultat på KUB? Har läst att ivf kan påverka blodprovet negativt.

• Svar på tråden Ni som gjort ivf vad fick ni för resultat på KUB?
  • Trikarn

vänd på det...vad säger att du får ett barn med kromosomfel? chansen är mkt större att du får ett "normalt" barn. är du orolig gör fvp, men det lämnar inga garantier ,dvs fvp behöver inte visa ngt, men ut kan det ändå komma ett litet knyte med en överraskning.

vad jag har hört, så är blodproven väldigt missvisande...

• Margaret

Du menar om medicinerna påverkat blodprovet? vet inte alls - fråga din klinik direkt så att du slipper fundera. Har inte tagit KUB så jag har ingen erfarenhet där.

Sen förstår jag inte riktigt Trikarns inlägg om kromosomfelet. KUB visar väl bara risken?

• Trikarn
    Svar på #2
    ja det var det jag menade, men det visar bara risken för några få kromosomfel, inte alla!

sen som sagt, om man stoppar ena handen i en hatt med 80 lotter, chansen är inet så stor, att man tar den enda med vinst på...
  • killenkott

Litet moln skrev 2009-01-21 16:47:54 följande:

Har idag varit på KUB och fick dåligt resultat på blodprovet 1:20 så resultatet blev 1:80. Jag har gjort ett FET och har tagit Progynon och Progesteron. Ni andra som gjort ivf, vilka läkemedel tog ni och vad fick ni för resultat på KUB? Har läst att ivf kan påverka blodprovet negativt.
    Medicinerna ska väl inte påverka det?!
    Jag fick inte dåligt resultat iaf.
    Förstår om det känns tufft.Men det behöver inte vara något,har läst flera här på FL som fått "dåliga" CUB resultat,men fvp har ändå vart bra.
  • Litet moln

Var inne på hemsidan där jag gjorde KUB och när jag läser lite mer ingående så står det:

"KUB-test kan inte genomföras om inseminationen genomförts med ett fruset ägg. Däremot går det bra att göra ett NUPP-test."

• Abrakadabra

Intressant. Undrar varför det är så? Nå, det borde betyda att du kan slappna av i alla fall.

• Abrakadabra

Konstigt förresten att kliniken inte hade bättre koll, då borde de ju inte ha gjort KUB över huvud taget. Eller visste de inte att du gjort FET?

• killenkott

Litet moln skrev 2009-01-21 20:08:19 följande:

Var inne på hemsidan där jag gjorde KUB och när jag läser lite mer ingående så står det: "KUB-test kan inte genomföras om inseminationen genomförts med ett fruset ägg. Däremot går det bra att göra ett NUPP-test."
    Vad skumt,att dessutom inte BM som gjorde CUB visste det !!
    Be att få göra ett nytt NUPP ist!
    På Mammaia har dom stenkoll på allt inom ivf,tycker jag.
    Ex hur dom ska räkna mm.STOR skillnad på kunskap mot för 8 år sedan,när jag väntade sonen.

TS:*Lycka till*!!
  • Therese6699

Hej,
    jag har inte någon erfarenhet av ivf och kubb.
    Vill bara göra en liten kommentar angående MKP och FVP, det är inte en liten del av kromosomförändringarna man ser där utan ca 90-95% av de kände kromosonavvikelser man ser i dessa tester.

Överraskningar kan alltid komma hur många tester man än gör.

Lycka till!
    Tess

Svar på tråden Ni som gjort ivf vad fick ni för resultat på KUB?