Inlägg från: nyfikna mamman |Visa alla inlägg
  • nyfikna mamman

Behöver höra positiva saker om förlossningen..

Du har världens coolaste upplevelse framför dig! Jag hade en adrenalinkick som höll i sig i över ett dygn efter förlossningen. Det enda jag verkligen vill rekommendera är att öva avslappning och andning och framför allt: Öva på att vara kaxig, om du ska få en riktigt bra förlossning behöver du fokusera 100% på dig själv. Om du andas igenom en värk så ignorera BM och alla runtomkring - behåll ditt lugn och glid med så kommer det att gå såå bra. Avslappning är speciellt viktigt om du är lite controlfreak, man kan ju inte kontrollera en förlossning, det är bara att hänga med. Lycka till!!

• nyfikna mamman

A love J skrev 2009-01-23 11:45:30 följande:

vill höra mer mer mer heheh. men sen undrar jag när bebisens huvud är där nere och töjer hur länge gör det ont handlar det om sekunder eller minuter? Jag är mer rädd för när huvet ska ut än när jag kommer ha värkar. Jag tror att när huvet ska ut gör det ondare än värkarna? vad tyckte ni? =D
    Jag tyckte att det var värst men det gör bara ont under själva värken, sedan när det glider tillbaka så gör det inte ont. Jag hade jätteont när huvudet stod kvar och vill gå därifrån, men det handlade om 1-2 minuter. BM sa att det ant bara handlade om några krystningar och påminde om att man kan använda lustgasen. SÅ jag tog ett rejält andetag i masken och tog i från tårna (på världens svagaste krystvärk), och då kom han ut i en krystning! Så du har rätt uppfattning . just den delen gör ont men det är inte länge. JAg hade fö lång krystperiod. En timme iallafall. Men man vet ju att det är slutspurten, det är där man plockar in den sista energin och järnviljan och får det gjort. Som ett maratonlopp!
Svar på tråden Behöver höra positiva saker om förlossningen..