Tyvärr är dte ju så att många skriver om sina jobbiga förlossningar för att få skriva av sej, få trevliga kommentarer, blir uppmuntrad osv.
Inte ofta det skrivs om positiva saker.
Mina två förlossningar var perfekt i stort sett.
Visst, mina förlossingsvärkar gjorde att det kändes som om jag var i helvetet, men så är mina vanliga mensvärkar också.
Ja mildare då, men gör satans ont ändå.
Själva förlossningen gick jätte bra.
Men det var tack vare att jag tog EDA.
Den tog bort mina värkar och det enda jag käne var att magen spände sej när jag fick en värk.
Krystvärkarna kändes mer som ett tryck nedåt, som att göra nr2 ungefär, men gjorde inte ont.
Bortsett från när huvudet skulle ut, då sved det pga att jag sprack lite, men den smärtan försvann så fort huvudet hade kommit ut
Båda mina förlossningar tog jag EDA, och i genomsnitt så kom de ut efter 1 timma.
(Tyvärr så hjälper inte EDA på några få personer)
Det var som att komma från helvetet till himmelen ungefär
Själva krystandet tog 9 minuter med första barnet.
Med andra barnet tog det ca en kvart för jag var så trött, men jag käpade på ändå för jag ville ju se det underbara liv jag burit i mej.
Och just den känslan och tankarna hjälpe mej igenom förlossningsarbetet
(2006) Värkarna satte igång kvällen den 20 sep men hon tittade inte ut förrän 02.23 morgonen den 23 sep.
Hade BF den 15 så hon kom på BF+8
(2008) Värkarna satte igång kvällen den 31 augusti. 09.08 den 1 september tittade jäntan ut. Hon kom på BF-2