Behöver höra positiva saker om förlossningen..
Hej
Alla barn kommer ut, sa en kompis till mig innan min förlossning och det tänkte jag på under min förlossning och kunde skratta åt det trots att jag hade ont. om vartannat tänkte jag på honom och ville slå honom,
Att se sig själv utifrån är en ganska bra metod för att klara sig. Man kan till och med skratta åt sin utsatthet, desperation, värkar och den smärta man ibland känner, men använd bedövning. Jag tänkte flera gånger att nu struntar jag i det här och går hem, men det fungerar inte så.Jag sa det till och med till min ena barnmorska. Jag insåg ju själv hur dum jag lät och kunde senare under kvällen säga det på skämt.
Förlossningen kommer att ta slut barnet kommer att må bra, vi har jätteduktiga barnmorskor ute i landet, min förlossning var nog en riktigt "hemsk" förlossning... Den varade i ett dygn och det var tvillingar.
Nu är jag gravid igen och har inga problem med att åter gå in i en förlossning, så lyssna inte på de som säger att förlossningen är en hemsk upplevelse. Du klarar mer än vad du tror. Lite smärta är faktiskt inte så farligt när man tänker på resultatet.