Inlägg från: FiaiMalmö |Visa alla inlägg
  • FiaiMalmö

Behöver höra positiva saker om förlossningen..

Jag tror att det beror så mycket på vilken inställning man har till smärta om förlossningen upplevs som jobbig eller inte. Jag är ganska mesig när det gäller fysisk smärta. Har jag huvudvärk kan jag inte tänka på något annat. När jag häromdagen brände mig på handen ringde jag sjukvårdsupplysningen! Jag behöver väl inte säga att jag tyckte min första förlossning var jobbig och är rädd för min andra.
    Men två saker var bra:
    1. När allt satte igång. Då kändes det som ett äventyr skulle starta. När värkarna ligger på var tionde minut och man hinner sitta och prata och skratta mellan dem tillsammans med sin man. Det är supermysigt.
    2. När barnet är ute. När jag fick se min dotter för första gången... Det kommer alltid varit mitt tydligaste minne. Hon skrek och såg så förbannad ut och jag tänkte: "Ja! Jag visste väl att du var en superstark tjej. Dig känner jag igen från dina sparkar i magen." Jag kan inte förklara hur det kändes. Som en omedelbar förälskelse. Och allt det jobbiga bara försvann på en sekund.

Svar på tråden Behöver höra positiva saker om förlossningen..