• Pimpinellan

Är det här sant?

NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har sagt det förr och kommer säga det en miljon gånger till om det behövs-tänkandet påverkar INTE fertiliteten! Stress påverkar inte heller om den inte är så extrem att äl uteblir,men då är det ju DET som är problemet och det lär man ju märka om mensen försvinner. Vanlig stress påverkar INTE!

• Pimpinellan

Det är alltid de superfertila som aldrig behövt anstränga sig ett dugg för att få barn som kläcker såna kommentar som "slappna av" eller "tänk inte på det! Jag hatar att dessa myter är så seglivade-här på F.l frodas de livligt! Och det spelar ingen roll vad man själv säger som har vetenskaplig grund-de "vet" minsann bäst ändå för det var ju först när de själva gav upp (oftast innan det ens gått ett år så de hade ju inte ens svårt från början!) de blev gravida så det måste ju berott på nån låsning! Vad den "låsningen" består i har ingen lyckats svara på hittills av alla jag frågat som tror på den.
    Som sagt-det är väldigt kul -not!-att utöver att ha svårt att bli gravid och drabbas av m.f när man äntligen blir det få höra att det är mitt eget fel eftersom jag tänker för mycket på att bli gravid! Tack så mycket för den piken! Tänk om man skulle säga det till de som drabbats av andra sjukdomar-vilket ramaskri det skulle bli,men hacka på oss infertila är tydligen helt okey!

Svar på tråden Är det här sant?