Är det här sant?
Solkattan skrev 2009-02-26 11:16:33 följande:
Men visst... jag tänker inte så ofta på att vinna 10 miljoner på lotto.. så då borde jag ju snart vara miljonär?? //solkatta
Jag har aldrig tänkt tanken att jag ska vinna tio miljoner så jag borde redan ha gjort det. Det var en ganska bra jämförelse. Påståendet om att man blir med barn om man slutar tänka på det kommer nästan uteslutande från personer som inte haft svårt att få barn. Ingen av dem har någonsin kunnat förklara (i någon av de trådar jag har läst) på vilket sätt kroppen påverkas just av att man tänker på barn och varför kroppen inte påverkas av att man tex vill ha ett nytt jobb, en ny parter osv. Hur som helst så säger det ju sig självt att kroppen inte kan påverkas endast av tanken. Svår, kronisk stress kan däremot påverka kvinnans ägglossning men det är ju en helt annan sak. När man skriver sånt kommer det dessutom undantagslöst in någon i tråden och säger att "så funkade det minsann för mig". Sanningen är att det hade funkat den månaden hur som helst. En kompis till mig frågade just om alla dess myter som florerar på nätet (vad man ska äta, hur man ska sexa, avslappning osv). Den IVF-läkaren skrattade bara och frågade om hon hittade dessa löjliga råd i gamla bondepraktikan. De var helt verkningslösa enligt honom. För övrigt en man som arbetar på samma klinik som C Gottlieb som nämns ovan.