Är det omöjligt att få ett beviljat kejsarsnitt efter det som hänt mig? Läs TS
Min förlossning (förstföderska) gick blixtsnabbt. Jag öppnade mig från 4 cm till 10 cm på 15 minuter och det var som en enda lång värk och jag var inte närvarande alls, jag var HELT VÄCK. Så jag förstår absolut vad du menar. Det var det mest obehagliga jag varit med om. Jag tänkte hela tiden "såhär ont får det inte göra, min kropp klarar inte mer nu."
Min förlossning slutade i urakut snitt eftersom barnet fastnade precis i öppningen.
Jag kommer definitivt att försöka få snitt nästa gång. Jag kan inte tänka mig att gå igenom en sån smärta igen. Och inte bara smärtan - jag var liksom helt väck samtidigt. Och det var så ansträngande och jobbigt att jag tillslut inte orkade hålla ögonen öppna ens. Och jag behövde inte kissa på jättelänge efteråt för jag hade svettats SJÖAR liksom.
Eftersom min första gick så fruktansvärt snabbt tänker jag att nästa kanske bara säger PLOPP. Och det är väl bra, men inte med tanke på att den också kanske fastnar på vägen! Och vi bor på landet, 1 timme från BB. Så jag kommer absolut att försöka få igenom ett planerat snitt. Annars vill jag inte ha fler barn.
Jag vet inte ALLS vilka möjligheter det finns att "få" snitt för att man själv vill det. Men jag kommer att kämpa för det!