Inlägg från: Påskägget |Visa alla inlägg
  • Påskägget

Förlossningsskräck..

Jag födde mitt första barn för snart ett år sedan. Förlossningen startade klockan 4 på morgonen av att vattnet gick, klockan 8.30 åkte vi in till sjukhuset och klockan 13.30 föddes vår dotter!

Min förlossning gick ganska snabbt för att vara första och tack vare att det gick såpass fort så kände jag aldrig att jag behövde någon smärtlindring. Visst gjorde det ont, men jag tänkte hela tiden att "ja det gör ont, men det gör inte så ont att jag inte står ut". Och att det gör ont är ju normalt och inget "farligt".

Jag hade en enkel och helt normal förlossning, visst sprack jag lite och fick sy några stygn efteråt, men det kändes ju inte ens

Jag tyckte förlossningen var en enorm upplevelse, en positiv upplevelse!

Lycka till och hoppas det går bra för dig! Försök att inte vara rädd och tänk på att det är oftast skräck historierna man hör och inte alla de som har fina och enkla förlossningar, för dom kan faktiskt vara så också!

• Påskägget

Min dotter föddes 5 dagar före BF

• Påskägget
    Flickan och kråkan skrev 2009-01-19 13:36:48 följande:
    Skrek som en blå i lustgasmasken, men det var mer pga den enorma KRAFT som man inte kan beskriva eller förstå innan, än av direkt smärta.
    Håller verkligen med! det var mer av själva kraften jag ville skrika än av smärta!
Svar på tråden Förlossningsskräck..