• ninmid

Skidsele

Går säkert att hyra på vissa ställen, men nog lättast att du ringer dit just ni ska o kollar.

Min dotter på 3,5 gick i skidskola där förra veckan och då var det en liten tjej med i gruppen. Hon kan inte vart mer än två år så det varierar nog också. Samma där, lättast att du ringer dit du ska o kollar. Är ju inte högsäsong nu så hon kan säkert få gå. Annars kan man ju ta privatlektioner.
    Bilder från mini rodinis höstkollektion 2009! petitfashion.se/
  • ninmid

Fast i gruppen som min dotter gick åkte dom skidor, alltså ingen snölek. Där var dom 2-3 år. Alla barnen hade jättekul. 

Klart att ingen blev ett skidproffs eftersom dom är så små, men tycker det är ett bra sätt att indroducera dom till skidåkning. Det är ju inte så att dom bara släpper dom i backen ; )
    Åkte helt själv när jag var tre år, så det är ju olika.
    Perfekt med skidskola om man vill hinna åka lite själv också, lite som en barnklubb.
    resemamman skrev 2009-01-20 10:47:48 följande:
    jag skulle inte sätta en tvååring i skidskola. 3 år tycker jag är gränsfall. De är inte motoriskt redo för skidåkning på det sättet. Bäst är att börja skidskola vid 4-5år, tycker jag. Innan dess är det mest snölek, och det kan man utmärkt göra med föräldrarna!
    Bilder från mini rodinis höstkollektion 2009! petitfashion.se/
Svar på tråden Skidsele