• LALLA1

aurora i motala

Jag var i veckan på samtal. Eftersom jag är omföderska och mina upplevelser från den första förlossningen inte är de bästa så är det skönt att prata av sig och få stöd osv. MIn uppfattning är att man inte beviljar ett snitt hur lätt som helst. Jsg har inte begärt det men kommer att träffa en läkare som beslutar om sk förlossningskontrakt och det innebär att vid förlossning om man inte känner att det funkar osv så kan man få ett snitt utan disskution då. Man kommer att få träffa auroran flera gånger så inget beslut tas första gången. Men till mig sa hon att "rent medicinskt så finns det inget som stöder ett planerat snitt" så det är många faktorer som man tittar på.

• LALLA1

Hon var jättebra som jag pratade med. Väldigt förstående och sympatisk. Det kommer att gå bra ska du se, ut ska det ju på ett eller annat sätt :). Man har klassat min förlossning som normal med undantag snabb för att vara första gången. Så denna gång är jag inte rädd för att föda naturligt men det är mitt kontrollbehov som behöver analyseras typ..... En sak är säker det blir aldrig som man tänkt sig, tyvärr.

Svar på tråden aurora i motala