• Fru C

aurora i motala

Jag undrar om det finns någon som har varit och pratat med en bm på aurora i motala. Är det svårt att få ett snitt beviljat??

• Svar på tråden aurora i motala
  • Michilullan

Hej! Jag ska längre fram få gå på ett samtal där! Då jag är extremt rädd inför förlossningen!
    Hur långt gången är du och när ska du dit?

• Fru C

jag är i vecka 23 men jag har inte fått någon tid än.
    hoppas att det blir snart.

• LALLA1

Jag var i veckan på samtal. Eftersom jag är omföderska och mina upplevelser från den första förlossningen inte är de bästa så är det skönt att prata av sig och få stöd osv. MIn uppfattning är att man inte beviljar ett snitt hur lätt som helst. Jsg har inte begärt det men kommer att träffa en läkare som beslutar om sk förlossningskontrakt och det innebär att vid förlossning om man inte känner att det funkar osv så kan man få ett snitt utan disskution då. Man kommer att få träffa auroran flera gånger så inget beslut tas första gången. Men till mig sa hon att "rent medicinskt så finns det inget som stöder ett planerat snitt" så det är många faktorer som man tittar på.

• Michilullan

oh vilket bra svar! =) Kul att höra från nån som varit där!
    Saken är den att jag inte ens vet om jag vill ha ett snitt! Hahah oh, känner mej så dum.. vet ju att bebben ska ut men vet inte hur jag vill eller vad jag har tänkt mej! ;)

va dom dömmande mot dej för att du sökte hjälp eller va dom förstående?

• LALLA1

Hon var jättebra som jag pratade med. Väldigt förstående och sympatisk. Det kommer att gå bra ska du se, ut ska det ju på ett eller annat sätt :). Man har klassat min förlossning som normal med undantag snabb för att vara första gången. Så denna gång är jag inte rädd för att föda naturligt men det är mitt kontrollbehov som behöver analyseras typ..... En sak är säker det blir aldrig som man tänkt sig, tyvärr.

• Michilullan

Okay.. Låter skönt det. Så man liksom inte blir dömd för hur man känner! O jag e väl lite som du, jag vill ju veta hur det kommer att gå till o hur det kommer att bli.. Meen, vet ju att det aldrig kan garanteras nått..
    Fan va svårt det är egentligen!

Svar på tråden aurora i motala