vårnadsbidrag
DanielaM skrev 2009-01-18 20:01:54 följande:
DanielaM skrev 2009-01-18 20:01:54 följande:
Bidrag får inte utges för barn som har plats i offentligt finansierad förskoleverksamhet (förskola eller familjedaghem). Vårdnadsbidrag kan kombineras med att äldre syskon deltar i avgiftsfri allmän förskola, dock inte med annan placering inom förskola, familjedaghem eller fritidshem. Vårdnadsbidraget kan kombineras med fullt förvärvsarbete för båda föräldrarna.
den iformationen hittad jag antingen på regeringens eller någon annan myndighets sida.Ska leta vidare, hade bara sparat tesxten i ett worddokument.Men ska absolut försöka hitta källan
I våran kommun (götene) får man inte det.Jag fick avslag på min ansökan och på deras sida står det
:Bidrag får inte utges för barn som har plats i offentligt finansierad förskoleverksamhet (förskola eller familjedaghem). Vårdnadsbidrag kan kombineras med att äldre syskon deltar i avgiftsfri allmän förskola, dock inte med annan placering inom förskola, familjedaghem eller fritidshem. Vårdnadsbidraget kan kombineras med fullt förvärvsarbete för båda föräldrarna.
Detta står även på flera andra kommuners hemsida