• Gaytjej

babyklister

Aldrig någonsin att jag skulle använda ett oprövat preparat som detta.
    Det finns de som blivit gravida för att de hoppat på ett ben baklänges runt halmbocken i Gävle också.

• Gaytjej

PS Ett "babyklister" som faktiskt går att förklara vetenskapligt är hormonet progesteron.
    Be era gynekologer skriva ut progesteron vagitorer istället för att expermientera själva med homeopatmediciner!

"Progesteron är ett hormon som ser till att livmodern behåller graviditeten, namnet kommer av pro som betyder för och gestation som betyder graviditet – ett hormon som är för graviditeten. Hormonet är också viktigt i menscykeln. Under tiden från mensens slut och fram till ägglossningen är progesteronnivåerna låga, de ökar kraftigt veckan som kommer för att sedan sjunka igen när nästa mens inleds.

Under graviditeten produceras progesteron först av gulkroppen, senare av moderkakan. Hormonet påverkar glatt muskulatur och gör att den så att säga slappnar av. Framför allt underlättar det den glatta muskulaturen i livmodern så att livmodern lättare kan växa, dels påverkas annan glatt muskulatur, bland annat i urinvägarna och tarmarna. Detta är en del av förklaringen till att många har lättare att få urinvägsinfektioner eller trögmage under graviditeten. Ungefär fem veckor före förlossningen sjunker produktionen av progesteron vilket gör att andra hormoner kan ta över allt mer"

http://www.9manader.nu/gravid/blandat/hormoner/progesteron

• Gaytjej
    Love 4 ever skrev 2009-01-18 00:03:28 följande:
    Nu är det så att tråden är för oss som VILL prova detta och tar reda på fakta INNAN.Vvarför måste då alla moraltanter komma och förstöra en tråd med negativ enegri?
    Ber om ursäkt för att jag var raljerande, det var ju onödigt förstås - men jag tycker faktiskt att skepticism/kritik mot/ifrågsättande av ett preparat är väl motiverat en plats i en sån här tråd också.
Svar på tråden babyklister