• Flisan79

Kateter efter förlossning - hur och när kom ni igång med kisseriet?

Veravip skrev 2009-01-16 22:44:38 följande:

Svar på #1Nä, de tog bort den dagen efter, då kunde jag inte kissa så de satte in den igen. Sen tömde de mig på tisdagen 3 ggr för att försöka få igång det, utan resultat så katetern sattes in igen och fick sitta kvar tills idag (fredag).Det är tydligen så att om de tömmer en på mer än en liter vätska så skall katetern sitta kvar i 3 dagar. Jag har legat precis runt det varje tömning.
    Jag hade det pga av att jag fick så ont när jsg kissade. Min stygn sprack upp 2 ggr så tillslut fick jag självläka men min ena blygläpp (ursäkta ingående info) var helt av så det var ett stort öppet sår och kiss svider ju som s**an. Hade den först 2 dagar, åkte in, provade kissa, kunde inte, de satte tillbaka den ca 2 dagar igen. Sen fick jag inte ha den mer då de sa att jag kunde få som du nu har. Svårt att få ut själva kisset. Det här kanske inte hjälper dig så mycket men förstår deppkänslan. Fick efter katetern använda bedövningssalva och gråta en skvätt varje gång jag var på toa. Efter 3 veckor var det OK.

Lycka till. Det löser sig tillslut.
Svar på tråden Kateter efter förlossning - hur och när kom ni igång med kisseriet?