Inlägg från: bimbomika |Visa alla inlägg
  • bimbomika

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Klarisen
    vet faktist inte vad degarna innerhåller,dom man gör själv,jo trolldeg=)
    ha ha men de är inte samma sak =D
    Sen så e jag ganska så lat på att göra sånna saker själv,det kostar inte många kronor att köpa färdig deg,som finns i flera roliga färger=)
    Köpte då alltid såna saker åt barnen vi var helgfamilj åt!
    Men det är bra att ha recept hemma ifall man kommer på att man vill dega lite =D
    Har bett om att få dom så jag har =)
    Dock så är A lite liten ännu =D
    Va dum jag är,ha ha tänkte inte på dit yrke om någon borde kunna sånna recept så e de ju du =D
    Det händer ju säkert att ni gör det ibland=)
    Kurra gömma e alltid skoj=)

Var på sun i dag å kolla öronen på a i dag!
    det blir rör i öronen =(
    Å förra testet visa att han hör 40-50dB på höger å 10dB mer på andra eller skall man säga mindre? =)
    Men då hadde han inte vätska i öronen, så undra vad han hör i dax läget=(

Har varit på stan oxå med gubben=) eller båda mina gubbar!
    å min stora som INTE brukar vilja gå på stan följde me=)
    Ha ha det var nog för att det var marknad=)
    Så vi har gått ganska mycket,vilket visar sig i mina höfter och i gubbens huvud!
    han har skallebank och jag har ont i höfterna å lillen han var jätte trött =)
    nu skall jag sluta äta godis och gå å sova så go natt på er allihopa=)

• bimbomika

Är vi föresten bara fyra nu som surrar här på tråden ??

• bimbomika

jaha=) nä inte gör det nått=)
    men det var väl många många fler förut?
    Du får vila,men ja det är ganska svårt när man har barn =(
    Hadde tidigare problem me axlarna eller ja har det mer eller mindre nu åsså å inte blev det bättre när A kom inte =( bara en vagn,köra en vagn e ju jobbigt,händer armar är ju något man brukra dagligen=( hoppas det blir bättre snart !

• bimbomika

Så har snuvan kommit till hela familjen=(
    eller jag har mest ont i halsen=( hostar,men det har inte brutit ut ordenkligt riktigt ännu....åsså var ja på jobbet i går,mmm kan knappt gå i dag,foglossningar tror ja de är,har som ont under rumpan som om man har ramlat på is...toastolen är en plåga att sätta sig på =/ men men får se o jga tar mig upp i morgon,skall jobba i dag med,hoppas det inte blir värre=( Annars mår vi bra hära..har faktist varit på staden med hela familjen,åsså har vi haft en som sov hos oss så vi for ut på bichops arms! med makens familj=) sköönt A vakna inte,vi la honom och tog honom på morgonen så han märkte inte äns att vi for =D Och hon som var med honom sa ja e han alltid så här så kan ni fara varge helg=) jag kommer hit,ni lägger honom och tar honom på morgonen inga problem =D har det varit något så brukar vi få fara å lämna honom hos svärmor eller As faster men går det att lösa på deta sätt så e det ju jätte bra=) ex när vi var på styrelsemöte å mat efteråt,då fick vi lämna hela natten när vi igentligen bara hadde behöft ha nån fram till 24!

• bimbomika

vi önskar åsså grattis =)
    mm har värre i halsen i dag =( Å sne så ligger bäbben å tycker på en närv så jag har ont som tusan ryggslutet å neråt! går jag så e det ganska bra,men toastolen e hämsk =/ men men hoppas dt går till sig snart =) snart skall vi ju på ultraljud =D mmm längtar =)
    Har ni kollat könet på era små?
    Är nyfiken,men vet inte riktigt...gjorde det inte på pojken...

• bimbomika
    Plutteli skrev 2009-03-31 10:28:37 följande:
    Tjollavippen!Hoppas ni alla har den finnemang! Vi har det riktigt bra måste jag säga, massor på gång här med en liten som just börjar dra sig upp vid möblerna i lägenheten!
    gud vad roligt,ja snart får ni springa efter henne=)
  • bimbomika

Mmmm i morgon blir det ultraljud =) Fortfarande vet vi inte om vi skall fråga om man får veta könet eller inte,Visst det spelar ingen roll vad det blir men nyfiken är jag =) mmm kanske vi ändå skall hålla oss,vi gjorde ju de me lillen så =) Fast mina instinkter sa då att det skulle vara en pojke och det komm en pojke så få se då om mina instinkter är lika bar nu =)
    Skall iallfall ta med mig pojkens ultraljudsbilder,och nya bäbbens ultraljudsbild vi tog i v 11...För vi måste få veta vad som e galet =) på As bilder så e fostret som i vecka 5 typ och på nya i typ v 11 ändå är ultraljuden tagna sammtidigt,fast olika år och A var beräknad senare än denna bäbben....på nya så ser man armar ben fingrar och på albiins bild en liten klump bara,ja som dom skall se ut i vecka 5 typ! Fast dom har visserligen sagt att albiin var en månad sen i magen och kom tidigare så ja dennna bäbben kanske e helt enkelt "normalstor" vilket inte A var...mmm vi får se va dom säger...

Förkylda är vi fortfarande och a har feber,mm typiskt när man har tagit ledigt för honom och jag själv e sjukskriven =( hadde ju tänkt göra nå skoj i veckan men ja det går ju inte...

• bimbomika

Nån som har nå tipps om vad man kan hitta på här hemma?

• bimbomika

MMm var till läkaren i dag ,Öroninfalmmation IGEN ! mmm trodde vi skulle hinna sätta in rören innan en till öroninflamation kom men icket...vi fick tiden i dag =) i slutet av denna månad så ja han hinner äta sin kur å sen sätts rören in så =) förhoppningsvis inga fler inflamationer! Åssa försöker vi ge allt som kan sätta sprätt på maggen för har han inte bajat i morgon så åker vi in igen,trodde det börjat bli bättre men icket...inget sedan i lördags,å magen är vi rädda om så antagligen har han lite ont,inte konstigt att han inte äter något!

Vi kolla inte kön eller vi fråga men lillen var så sprattlig så det var nog svårt att mäta allt dom skall mäta och kolla =) kanske lika bra,det kvittar ju ändå! Lika välkommet både och å sedan blir det nog roligare på förlossningen =)
    mmm 3 cm var lill fossingen =D å vägde ca 240 g!

Det blir en lugn påsk helg för oss inga speciella saker att göra,hoppas på att nån påskkärring tittar förbi =)
    Det ända vi skall göra e att skjussa ena barnet vi har varit stödfamilj för till sin flickvänns familjs stuga,där skall han fira påsken,tänk vad tiden går fort,när han kom till oss var han bara 8år och nu är han 15år =)

Glad påsk på er allihopa =D
    Förlåt det blev långt !

• bimbomika

ulimon
    Tror inte det behöver klia men de e inte röda hund då?
    Eller har hon ätit något,a fick ju prickar på benen för nån dag sedan som sedan försvann,tror att det var tomat som orsaka det hela...

MMm nu har vi fått annan medecin mot Albiins kroniska förstoppning,får se om den hjälper...hoppas vi inte behöver fara upp i morgon igen..för har han inte bajt fören i morgon skall vi in igen = ( Men men vi får se !

Ja ja krams på er =)

• bimbomika

man kan faktist ha vattkoppor som det bara e en eller två prickar skulle nog tro att det är något sådant...

tredagars feber har man väl skyhög feber i tre dagar,albiin låg på 40-42 graders feber när han hade det...

Vi har tillbringat hela helgen åt albiin,som har fat feber,varit förstoppad och inte ätit något...han har gått ner 1kg från tor te lör....allment seg å hängig har han varit =(
    nu mår han bättre å vi har varit i stugan å fixat hela dagen =)

mmm så börjar vardagen igen =(

• bimbomika

Plutteli
    Visst var det du som bodde på porsön?
    tänkte gå ut en sväng å låta lillen leka lite i nån lekpark här nån stanns men ja vet inte vars som e bäst! du kanske e intreserad å hänga på =)
    ja nån annan åsså kanske =)
    Ae hemma i dag å till på onsdag så nån annan dag annars åsså=)

• bimbomika
    Klarisen skrev 2009-04-13 20:42:42 följande:
    bimbomikaja han vill väl inte äta om han är förstoppad och gör det ont när han bajsar så håller han sig kanske, det har hänt Klara och hon gör det aldrig utanför hemmet, ja på sommaren gör hon ju det hos släkten men så länge vi är i Luleå och hälar på ngn, ute nånstans eller på dagis så gör hon det inte då ska hon hem om hon blir bajsnödighoppas han blir snart bra och kan få rör i öronen och att medicinen verkar så att han kan sköta magen ordentligtkontstigt att de inte hittar vad som gör att han inte kan sköta magen, han har inge allergi som gör det?mjölk kan göra endel barn hårda har jag hört
    Albiin har mjölkallergi sedan han var ca en månad så mjölkfritt har han fått sedan dess,gluten har dom kollat men det vra det inte,soja är han lite överkännslig mot så det undviker vi nästan helt...inte nu om vi äter ute osv men annars...
    Sedan har vi ju fått en dietist att prata med sedan han var liten så där har vi fått rådet att inte ge något som kan vara stoppande å så mycket som hällst av allt lösande...
    Han har iallfall bajat i dag så kanske medecinen vi fick hjälper nu då...
    Tycker det är konstigt att dom iinte hittar var problemen sitter,för det är inte bara förstoppningen han har ju...=(
    låg och tängte i morse,jag tror tamme tusan det börja redan från grav,för allt var ju inte som det skulle redan då! var ju på mvc stup i ett å på ultraljud osv...
    med denna knodd är det inte alls sammma! tror inte vi kommer att få samma problem med nästa ,e nästa helt säker! Kanske det ändå blev nå fel me honom när jag fick sorkpest/sorkfeber i ca månad 3!
  • bimbomika

mm tragisk jag låter =D
    ha ha men jag älskar honom iallafall, är glad att han äns kom till oss =D
    min lilla prins =D

Fint väder=) vad skall man hitta på i dag då ?

• bimbomika
    ulimon skrev 2009-04-15 09:41:23 följande:
    Johanna är på dagis idag igen och jag ska försöka ta mig i kragen och ringa på lite jobb, och det känns så jobbigt och jag vet inte vad. Det tar som emot att söka just nu, tycker jag. Har som inte rätta goet i mig. Men jag måste. Är arbetslös och det är då så tråkigt att vara det igen. Men så är det .
    vad söker du för arbete?
  • bimbomika

fick ju jobb i julas trots att ja e gravid =D
    Har lyckats få två andra att få jobb där =)

• bimbomika

Jobbar som personlig assistent =)

Klarisen: jopps både jag och min man fick sorkfeber under tiden jag var gravid..=(
    snacka om otur att båda fick det,å sammtidiigt! vi var skit dåliga jätte länge efteråt...men men...pappa och min faster fick det nån månad innan så antagligen så kom det från veden som vi fick från pappa...eller så e det från stugan,vi höll på att riva i stugan vid den tidpunkten!

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D