Inlägg från: Klarisen |Visa alla inlägg
  • Klarisen

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

jaha nu pratar jag med mig självhär
    tredje dagen sol och vi var på väg att ta på oss och gå ut, jmen Klara tyckte att det var fel kläder hela tiden så då gav jag upp,
    ja hon ville gå ut och ta lite frisk luft när jag pratade om att gå ut, vi skulle gå och köpa vadderat kuvär och sen hem igen, hon skulle få sitta i sin vagn men ja jag gav upp för det var inga kläder som passade henne, så jag satte på tv:n igen och satte henne i soffan
    jaja
    hon är bättre idag i alla fall men få se om hon tar sig till dagis på måndag, hostar och nyser och har lite feber idag.....
    och äter inte så mkt

• Klarisen

bejay
    hujja ligen, det har Klara sluppit länge nu och hon som har slutat med blöja det borde bli värre
    men hon kräktes ju för ngr veckor sedan och det är inget kul precis

stackars dig och stackars Nova!

ja det blir endel avdrag på nästa lön att vara hemma en hel vecka blir man ju ruinerad
    tur att vi får endel av badrumsrenoveringen betald

har du fått me&I beställningen?????
    inte jag nämligen men det kommer väl snart och jag ska ju få ett plagg nu och två plagg senare

ja nu är Klara väldigt pigg jämförst med igår, då var hon slak hela dagen
    vi försökte ta oss ut i förmiddas men det misslyckades för hon är så envis med kläder som är fel, sitter fel och allt vad det heter
    så tredje dagen i rad sitter vi inne i solen, hon sa själv efter maten att hon ville gå ut men jag sa att du vill ju inte ta på dig strumpor och det är bara fel på trosorna, så kan man inte gå ut
    så hon satte sig i soffan igen
    nyser lite, hostar lite men är mer pigg än vanligt nu och så har febern släppt, hon hade i morse men senare mot lunchtid hade hon ingen feber
    oj nu är hon vild........och hostar

ja vi hörs här nått mer.......

• Klarisen

bejay

angående kräksjukan - använd handsprit på allas händer och på allt som går!!! badrum, handtag
    så gjorde vi och slapp det!

badrummet händer det inget med just nu, fläkten står där fortfarande men på tisdag har det gått 3 veckor och de sa att de skulle mäta fukten om 2-3 veckor så de borde komma snart tycker man
    få se om det har hänt ngt till den 26 mars då mina föräldrar kommer hit

ja vi stannar inne idag med, Klara blev ju pigg igår och härjade på eftermiddan, lekte som bara den, for omkring och på kvällen bara skrek hon för inget man gjorde var rätt
    men hon hade inte sovit på dagen så hon fick lägga sig redan strax före 19 fick då mollipect
    och den var nog inte ens halv åtta när hon sov och då var hon arg på mig när hon la sig med pappa.
    Pappa hennes skulle till Kemi igår kväll också, sen vaknade hon redan före 23 och då otur var jag på toa i källaren så hon blev ju skraj
    snabbade mig, ropade på henne och hon kramade mig hårt, la henne i våran säng och hon somnade om

idag har hon inga krafter på att leka, hostade endel i natt och imrose förökte jag förklara för henne att man ska leka lugna lekar när man är hostig och dålig så att det inte blir jobbigt för dig
    ja hur ska man förklara
    så idag har hon mest suttit i soffan, lekte en stund lugnt på sitt rum medan jag dammsög, åt nästan två pannkakor, dricker ganska bra
    men somnade nu för 1½ timme sedan, hostar ibland
    det tar ju på krafterna att hosta kan man förstå, få se hur helgen blir, kanske hon måste vara hemma på måndag men då kan nog pappa hennes vara hemma
    de hade behövt mig på jobb verkar det som....

trevlig helg och hoppas du slipper magsjukan

• Klarisen

ingen magsjuka men K ostar fortfarande så jag har nog bestämt att vara hemma imorgon också men då måste man ringa vårdc. om intyg antar jag
    ja hon är ju sig själv men hostar när hon sover och blir slö av det
    men nu har hon fått mollipect och blivit pigg men annars är det inte så mkt ork
    hon fick mollipect fredag kväll sen uppehåll tills nu för en stund sedan
    hon gör pappa just nu väldigt irriterande av sitt mjauandet trodde han skulle vara borta en stund så att jag kunde skriva här men nu ska ha sätta in kablar i högtalarna till tv:n, vi har köpt förra helgen begangnat av en kompis, förstärkare och högtalare till tv:n

bäst att ta en paus från datorn fast jag har ju inte suttit sen lördag förmidda eller när det nu var men ett tag sedan, lite fast i detta nu när jag bara suttit framför tv:n med Klara!

• Klarisen

här har det skrivits endel
    glömde gå in igår på denna sidan och så går det ju så trögt och så blir man utloggad flera ggr

min mamma säger åt mig att inte ge laktulos till Klara om hon så skulle behöva, hon tycker att stolpiller är bättre
    men säger läkarna att det är det bästa så........

men hoppas bimbomika att du verkligen får veta hur han mår i tarmen och att ni får den hjälp ni behöver
    och vilken oturs dag du hade igår, stackars dig, har du foglossningar??
    hoppas du få må bättre nu!

ja jag är hemma fortfarande med Klara, var då igårkväll och imorse säker på att hon skulle vara redo imorgon men sen har hon bara orkat vara aktiv en stund efter hon ätit frukost, frukt och lunch och när hon är aktiv ett tag kommer hostan men nu äter hon bricanyl sen igår då jag var på vårdcentralen med henne och jag behövde ett intyg till fk för nu har jag varit hemma över en vecka

svårt att veta hur hon skulle orka med dagis imorgon, fått sova i natt utan hosta och idag ätit som hon brukar göra, så där bra alltså för hon är ju så petig annars med maten
    så hon får nog ha en dag till hemma och jag som måste ringa jobb senast kl 13 och det är ju snart!!
    åhh jösses nu är hon vild sitter på soffkanten och drar i handtaget för att försöka öppna fönstret..........bäst jag slutar skriva nu!

• Klarisen

ojoj här har det hänt endel

jasså ni känner igen varandra ja stan är liten kan man säga

och min Klara har gått på samma dagis och avd som bimbomikas pojk så vi har sets där vi och det var ju du bombomika som hittade mig på fl

jasså den där läkaren ni skriver om Mats, tror jag stötte på honom på BB tror det var han som kollade KLara för att säga om vi kunde åka hem eller inte, ja den där kollen de gör efter 6 tim eller vad det nu är......
    Jag var i kontakt med en ung läkare på BB som hette Johan men han var ju AT-läkare har jag för mig
    men sen träffade jag Bengt tror jag han hette eller var det Bertil, en äldre jättebra var han
    sen vet jag ju vem Hilda Hassler är som jobbar på barnIVA

• Klarisen

godmorgon

ja hoppas allt ordnar sig för er bimbomika!

vi har inte haft sportlov, varit hemma till onsdag och idag ska jag på jobb och K på dagis
    jag har inte ätit den medicinen tyvärr!

så dags att gå till jobbet ha en bra dag!

• Klarisen

bimbomika
    ja magsmärtor har jag också haft men de har inte hittat nått fel, kollade aldrig hela tarmen för de skulle ändå inte hitta ngt
    så läkaren på vc sa att det var stresstarm.......

magont kan vara så mkt
    jag såg diagnos okänd på tv3 igår han hade fått en parasit i tarmen, det tog tid innan de visste var det var och så hade han höga levervärden och kom fram till att han hade förstadiet till diabetes, fett i levern hade han!!
    oh my gud
    ja det har man säkert själv snart så onyttigt jag äter och tränar inte precis.....

plutteli
    hej och välkommen du får då vara med här
    vi är ngr stycken som pratar här och jag jobbar så jag har bara hunnit träffa de andra två en gång alltså bejay och bimbomika
    men jag pratar endel här och kan fika nån gång ändå eller ngt annat

• Klarisen

putteli
    jag har den äldsta busungen (vad jag vet som skriver i denna tråden)Klara 3år den 18 mars och vi bor på skurholmen i hus!

• Klarisen

nä ni gjorde ju ett hål i taket och byggde en trappa det kan ju inte vara så krågligt

putteli
    jasså Porsön där bodde vi tills i nov förra året och där bodde jag.....10år nästan 11år sammanlagt!
    då kan jag rekomendera om ni tänker bo kvar där att Udden är en bra förskola och Sundet är också bra i alla fall för ngr år sedan...

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D