Inlägg från: Klarisen |Visa alla inlägg
  • Klarisen

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

ulimon
    vi kan ta jobb och yrke när vi ses
    hur mår Johanna nu då?

vi är på bena än...

va skönt att ha tvättmaskin inne det tycker jag med, för länge sedan hade vi inte egen när vi bodde första året i lägenheten men sen skaffade vi, ides inte gå till den där tvättstugan, zigenare som tog i min tvätt och sen skällde ut mig för att jag sa till deras barn att det där var inte deras tvätt....
    nu har vi egen tvättstuga i vårat hus så då har man plats att torka tvätten också

• Klarisen

ulimon
    jag skrev i din gb i stället

bejay
    skicka ett sms om du kommer ihåg hur det blir, det blir nog vid 11.30 på mat och prat om ulimon vill komma in, annars går jag väl dit själv då
    kanske vi Klara och jag alltså åker på sången på kyrkans hus i stan, var ju länge sedan vi var där, där kan de leka och öppet 9-12
    och så sjunger de 10.30
    men vi är ensamma idag och imorgon, sambon åkte till narvik imorse
    så vi har hela dagen för oss själva, så vi tar en lugn morgon......

• Klarisen

ulimon
    om du nu ser detta på morgonen
    kommer du med på stan?
    vi åker på stan tidigare (är på stan vid kl 10) till kyrkans hus och barnsången först och sen kan vi gå till smedjan efter kl 11????

jag kan skicka ett sms också när vi är på bussen

sen blir det nog mkt mammor idag för det är ju barnbidrag idag, fast vi sparar nästan hela tiill klara så

• Klarisen

bejay
    ser att du är inloggad
    ska du träffa kusinen idag?

annars kan vi ju höras på sms, mobilen om du vill ses på mat och prat!

• Klarisen

bejay
    ok!
    kanske vi ses då.....
    vet inte om ulimon kommer men ska skicka sms nu snart!
    ni kan ju annars komma över till vårat hus senare i eftermidda? blir det ingen som kommer på stan åker vi nog hem fortare men har ngr ärenden
    ska klä på oss nu......

• Klarisen

hej hej
    haft en trevlig helg OCH vågat sig ut i snöstormen??

ja vi var iväg på ngr ärenden igår men det var inte så trevligt att vara ute och leka
    men idag var det bättre, jag och Klara gick ut på förmiddan men då hann solen gömma sig och det blev lite blåsigt, senare började det snöa trist! och så fikade vi hos en kompis utan barn men KLara roade sig i alla fall

• Klarisen

bimbomika
    har hört om det där men har inte varit på det men du kan ju kolla på bios hemsida hmmm vad är nu det för adress sl heter det väl?
    ojoj för många år sedan jag var på bio!
    jag är hemma med Klara idag, hon hostar, hes och ont i halsen!
    hur går det för er då?

• Klarisen

och här har vi krupp, ja det är Klara som har fått det, fick åka på jouren eftersom "anfallet" kom så sent....
    med anfall menar jag hosta och tung andning och läkaren sa att den första medicinen är att inte få panik när barnet får sån där hosta
    och när vi hade satt oss efter att ringt sambon lugnade det ner sig och andningen blev bättre, då tog jag reda på numret till jouren, ja det var precis innan 17
    vi åkte in senare och där blev hon pigg så klart men läkaren lyssnade och kunde kostatera att det var falsk krupp
    vi fick molypekt och sen får vi hämta mer imorgon eftersom klockan hann bli efter 19 när vi kom därifrån
    vi satt väl där 45 min kanske innan det var våran tur

men helgen har varit bra, detta kom plötsligt imorse

• Klarisen

bimbomika
    falsk krupp är hosta och tung andning, det var första gången för henne och det kom helt plötsligt, inga tecken på det kvällen innan
    visst har hon varit lite snorig, då och då en hostning och nysning men inte varit så förkyld precis, så är ju de flesta barn i denna åldern ofta så

man hör på ljudet i hostningen, det låter annorlunda och andningen är pipig och tung
    och det gör fruktansvärt ont att hosta men man måste göra det för att kunna andas

läkaren sa att det första botemedelt är att föräldrarna håller sig lugn och inte får panik för då blir det värre och ja andningen blev bättre när vi hade satt oss i soffan och jag letade upp telenummer till jouren
    hon behövde inte mask att andas i utan var någorlunda bra när vi var där och fick sova bra i natt, inga anfall, bara lite hosta men inget som störde sömnen precis

idag har hon haft bra andning och hostan har blivit slemhosta och febern kommer och går
    hon blir pigg av molypekt och orkat leka lite och äta spagetti

• Klarisen

ja denna veckan är jag in på fl extra mkt......
    men inte många som har tid att skriva här ser jag men men, solen skiner och vi är inne, kanske inte så lämpligt att gå ut med en snart 3åring, fast lite frisk luft hade gjort det väl för henne som har feber och hostar, snorar

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D