Inlägg från: SuperSecret |Visa alla inlägg
  • SuperSecret

FörlossningsKRIS, vem ska bestämma?

även om det är du som föder är det väl ERT barn som föds. jag förstår honom verkligen, vilket intrång i den privata svären! din syster är säkert otroligt viktig för dig, men det är väl du och din man som är ett par och ska bli en familj? det är du och din man som ska sitta där och gråta tillsammans med ert nya lilla spädbarn i famnen.

ok att det är mamman som sköter själva födandet. men det är båda som genomgår det. två föräldrar får sitt barn. den största händelsen i livet.

om jag var man och min kvinna resonerade på det sättet som du gör skulle jag reagera precis som din man.
    jag skulle som man känna att det sattes en slags norm redan från början om vem som är viktigast för barnet enligt mamman. att mostern ska ta en så stor plats från pappan...

visst om man är överens om det hela är allt jättebra. då kan man ha med både mormor, farmor och en granne om det är vad man vill. men jag tycker verkligen inte att en av föräldrarna kan ta med nån till förlossningen som den andra föräldern inte känner sig fullständigt ok med...

Svar på tråden FörlossningsKRIS, vem ska bestämma?