Inlägg från: KakanMakan |Visa alla inlägg
  • KakanMakan

FörlossningsKRIS, vem ska bestämma?

Svårt läge men jag skulle nog försöka göra en kompromiss att ni är tre så kanske hon kan gå ut när det börjar närma sig, så ni två får den stunden för er själva. Jag kan förstå honom också.

★ Storasyster 06 ★ Lillebror 09 ★
  • KakanMakan
    Daisyduck skrev 2009-01-15 20:26:10 följande:
    Jag tycker din idé är bra, men pojkvännen säger att "jag vill inte att hon tar upp plats, hon kan få komma sen som alla andra "normala" människor gör". Han tycker verkligen det förtar hela känslan. Om jag var tvungen att välja, vilket jag nu är tvungen att göra, så är det givetvis min pojkvän som är prio ett. Det är bara det att jag blev ledsen över att han är oförstående inför min känsla av "dubbel" trygghet.
    Är det ert första barn? Jag upplevde en ganska lång förlossning med min första och då tror jag att både jag och min man kanske hade tyckt det var bra med lite "omväxling", nån pigg som kommer in och kan cocha när man är som tröttast. Kanske vara med en timma eller två. Men sen tycker jag att just själva slutskedet är för mamman och pappan själva.

Är du hemma länge innan du åker in kan ni ju ha en deal om att hon är med hemma, och sen när ni åker in åker bara ni två.
    ★ Storasyster 06 ★ Lillebror 09 ★
Svar på tråden FörlossningsKRIS, vem ska bestämma?