Inlägg från: MärstaPappa |Visa alla inlägg
  • MärstaPappa

Ta reda på kön?

Jag och min fru valde att vända oss till Tittut i Stockholm för att göra ett 3D ultraljud och i det paketet ingick det att dom tog reda på vilket kön det skulle bli. Vi ville veta lite av den anledningen att det var vårat 2:a barn och vår första är en tjej som fyller 3 år i oktober. Vi fick veta att vi skulle få en till tjej och det var jätte roligt att få reda på det. Det är praktiskt med alla saker som barnvagn m.m

• MärstaPappa
    Våran dotter har haft ett grönt rum tills hennes syster kom i juni förra året. Då målade vi om det till rosa. Nu när vi har flyttat så har dom väggar i en vaniljton. Ska tapetsera en fond vägg så att det blir lite färg förutom möblerna.

PerG skrev 2009-03-09 23:04:23 följande:
    Om man nu gillar typiska flick- eller pojkrum kan det väl bli "förödande" om det kommer ut en av den andra sorten? Det finns ju risk att man får fel könsbestämning vid ultraljudet. (Risken är väl störst om det bestäms vara en tjej?). Jag tycker personligen det är så tråkigt med rosa/blåuppdelningen... det finns ju så många andra färger att välja på (och som inte är så starkt könskodade)... "Barntillbehörsindustrin" gör ju enorma pengar på att styra in folk på att köpa könskodade produkter så att sannolikheten för att ärva mellan syskon blir mindre och man måste köpa fler produkter istället (genialt egentligen)...
  • MärstaPappa
    Svar på #25
    Jag tror att det har blivit lite fel, jag har två barn och jag ska inte ha något nytt just nu... Jag fick en dotter den 17 oktober 2006 och sedan en dotter den 17 juni 2008.
Svar på tråden Ta reda på kön?