• malcomj

problem behöver råd?

Fick barn med en kvinna vi bodde tillsammans Jag var student och hade aldrig jobbat förut. Hon hade jobbat 1 år innan så hon blev mammaledig allt funkade bra tills någonting hände vi separerade sen dess tror hon att hon har ensamrätt på våran dotter. Ja har knappt fått vara med min dotter som är nästan 1 år . När hennes mammaledig tog slut innan det ljög hon för mig att ja måste skriva över mina dagar vilket ja gjorde men direkt efter det fortsätt hon att inte låta mig vara pappa. idag fick ja ett nytt hot från henne hon säger att hennes dagar tog slut och eftersom ja tog tillbaka dagarna ja hade get henne eftersom hon inte ville samarbeta o låta mig träffa min dotter. så kräver hon nu att ja ska ge henne 3 månader som sagt då hon har fått pengar av sos. Hon vill verken samarbeta eller nått. bara säger negativa saker om mig.. ändå väntar hon mitt nästa barn och ja har sagt nu vill ja vara pappa ledig hon säger nej och hotar mig med en massa saker hon tänker bara på pengar eller jag vet inte vad ska man göra .. när man har barn med en kvinna som bara tänker på sig själv och bara vill sitta hemma och inte samarbeta för då kan ja ha min dotter varannan vecka. varför gör hon så mot mig...

berätta ni som vet

• Svar på tråden problem behöver råd?
  • malcomj

Limechips skrev 2009-01-27 21:30:58 följande:

Man blir så jävla arg när man har fått stå ut med sådant här själv! Så jag vet vad du går igenom.. Glömde fråga sist om ni har gemensam vårdnad?
    Ja vi har gemensam vårdnad.
  • malcomj

Har bestämt mig nu De dags att ta hårdhandskarna nu.Har redan missat många saker i min dotters utveckling och att vara en pappa för länge.Detta har skadat mig och min dotter. Börjar hon inte samarbeta så som vanliga föräldrar gör. Så kommer ja ta detta till rätten. För det hon gör är inte barnets bästa när hon håller på så här...

kommer hålla er informerad. Ska ta ett nytt möte med dom på familjerätten och ställa mina krav. Eftersom hon har inte viljat samarbeta och det har dom nog börjat märka nu tror jag. Så tänker ja ta det till rätten

ha de bra så länge

• DrKejs

malcomj skrev 2009-01-27 21:48:17 följande:

Limechips skrev 2009-01-27 21:30:58 följande:
    Ja vi har gemensam vårdnad.
    Se till att behålla den! Med stor sannolikhet så kommer du att hamna under press och övertalning att överlämna vårdnaden, med diverse lirkande och rena hot. Fall inte för det.
  • Limechips

Tror du gör helt rätt! Stå på dig bara. Tro mig du kommer inte att ångra dig! Den kontakten jag har med min dotter och son idag har helt klart med att jag inte gav upp! Och sen så ger det en jävligt skön tillfredställelse när barnen själva börjar inse vem som kämpat för dom hela tiden! Och inte haft några ekonomiska asspekter i det.. är helt klart på din sida...

• malcomj

Limechips skrev 2009-01-28 14:22:12 följande:

Tror du gör helt rätt! Stå på dig bara. Tro mig du kommer inte att ångra dig! Den kontakten jag har med min dotter och son idag har helt klart med att jag inte gav upp! Och sen så ger det en jävligt skön tillfredställelse när barnen själva börjar inse vem som kämpat för dom hela tiden! Och inte haft några ekonomiska asspekter i det.. är helt klart på din sida...
    tack för stödet ..
  • Hallonskumpa

Hej!!

Man blir så ledsen av sånt här. Jag har varit med om ungefär samma sak, då jag inte fick träffa min son på ett halvår för att hans mamma, inte ville ha med mig att göra.
    Jag tycker du ska ta hjälp av en advokat att vända dit till Tingsrätten så fort som möjligt.
    Att gå och vänta på att det ska bli bättre av sig självt är ingen idé. Tro mig jag vet av erfarenhet!

Alla lycka!!
    Rasmus

• Angelven

Stå på dig!

I samma sits skulle jag samarbeta om det fanns samarbete.

Men som du har det ? Begär enskild vårdnad EFTER att du har bra dokumentation på mammans samarbetssvårigheter!

Och lycka till med ditt nya liv! - strulpellar som förändrar sig och vill något är hela glädjen i att betala skatt

• Ordinary

Stå på dig. Håller tummarna så att det värker.

I övrigt håller jag med Angelven.

• Jontes pappa

Håller på dig!! Men hur går det?? Inte uppdaterat på länge nu..

• JimEve

Hej hej. Hur har det gått med allt??? Hoppas allt har gått din o din dotters väg!!

/ Jimmy

• malcomj

Hej allihoppa äntligen har det börjat hända grejer jag och mamman har börjat komma överräns. Vi har börjat snacka och försöker sammarbeta och göra vad som är bäst för oss men framför allt för våran dotter. Vi har ungåtts nu tillsammans alla 3 flera gånger och hon till och med tog med sig dottern hemma hos mig denna vecka 2 gånger . Så ja har fått provat på att vara farsa och det var roligt :) Men jag var van vid hur dottern var för 4 månader sen. Nu kan hon gå lite och allt och tar på olika saker (nyfikenhet) . Mamman tyckte också det var bra att ja får börja lära känna min dotter igen. Så De verkar som vi är på bra väg när det gäller att sammarbeta.

Denna är fyller dottern 1 år och vi har snackat igenom allt och förbereder hennes födelsedagskalas.

Hör av mig med mera info sen...

tack alla för stödet...

:)

• JimEve

Skönt att höra!! Lycka till med allt!!

• Ordinary

Låter bra. Hoppas att det fortsätter så. Lycka till med din dotter och allt.

• Vibekes Pappa

Hoppas det löser sig för dig. Det är ju varje pappas rätt att få ha umgänge med sin dotter. Sen kan det ju såklart finnas olika orsaker som försvårar det som att man kanske bor långt ifrån varandra. Men du har ju 60 dagar du MÅSTE ta ut. Ta ut dom och va med din dotter :)

• malcomj
    Svar på #34
    ja har alla mina dagar kvar vi snackar inte ens mera om dom.. vi försöker nu bara samarbeta.... vi tar en dag i taget... det har gått bra så länge... vi får se.. problemet är att vi har också fortfarande känslor för varandra... men som sagt vi måste lära oss att samarbeta som vanliga föräldrar utan att andra lägger sig i. Ja tror de var många som försökte få henne emot mig o allt men så länge de bara vi så går det bra än så länge....

ja ska fortsätta att uppdatera er :) ni är så snälla ja är glad för allt och alla råd ni har get mig...... :)
  • malcomj

JustTemporary skrev 2009-02-12 17:28:21 följande:

Hoppas det löser sig för dig. Det är ju varje pappas rätt att få ha umgänge med sin dotter. Sen kan det ju såklart finnas olika orsaker som försvårar det som att man kanske bor långt ifrån varandra. Men du har ju 60 dagar du MÅSTE ta ut. Ta ut dom och va med din dotter :)
    Ja jag har alla mina dagar och vi snackar inte ens mera om dom hon vet de mina dagar med min dotter....

vi hörs ja ska berätta mera på söndag efter dotters födelse dagskallas... jag har märkt en sak dom folk som påverkade henne gillade inte att hon hade varit me min dottern hemma hos mig , helt plötsligt ja märkte de idag...

Ja ska hålla er uppdaterad
  • Vibekes Pappa

Det är ju typiskt vad kvinnans anhöriga alltid ska lägga sig i. Vad spelar det dem för roll att DIN dotter har varit hemma hos DIG, hennes egen pappa.

• DrKejs

malcomj

Se bara till att dokumentera allt! Det kan svänga igen när som helst.

Självklart önskar jag att ni lyckas komma vidare utan det strul som varit hittills!

Best wishes!

Svar på tråden problem behöver råd?