• malcomj

problem behöver råd?

Fick barn med en kvinna vi bodde tillsammans Jag var student och hade aldrig jobbat förut. Hon hade jobbat 1 år innan så hon blev mammaledig allt funkade bra tills någonting hände vi separerade sen dess tror hon att hon har ensamrätt på våran dotter. Ja har knappt fått vara med min dotter som är nästan 1 år . När hennes mammaledig tog slut innan det ljög hon för mig att ja måste skriva över mina dagar vilket ja gjorde men direkt efter det fortsätt hon att inte låta mig vara pappa. idag fick ja ett nytt hot från henne hon säger att hennes dagar tog slut och eftersom ja tog tillbaka dagarna ja hade get henne eftersom hon inte ville samarbeta o låta mig träffa min dotter. så kräver hon nu att ja ska ge henne 3 månader som sagt då hon har fått pengar av sos. Hon vill verken samarbeta eller nått. bara säger negativa saker om mig.. ändå väntar hon mitt nästa barn och ja har sagt nu vill ja vara pappa ledig hon säger nej och hotar mig med en massa saker hon tänker bara på pengar eller jag vet inte vad ska man göra .. när man har barn med en kvinna som bara tänker på sig själv och bara vill sitta hemma och inte samarbeta för då kan ja ha min dotter varannan vecka. varför gör hon så mot mig...

berätta ni som vet

• Svar på tråden problem behöver råd?
  • TARANTINO

Shit vilken sjuk, ego och elak människa hon verkar vara! klart att barnen ska ha kontakt med bägge sina föräldrar oavsett om de är sams eller ej, man ska tänka på barnet i första hand. Hoppas verkligen dom som gör utredningen gör så du får träffa ditt barn lika mycket som hon gör. Ge henne inte ett öre, hon får väl fixa ett jobb då du har rätt till dina dagar. Dom dagarna är viktiga.

Lycka till! håller tummarna för dig.

• malcomj

tack mina gubbar jag ska hålla er informerad. tackar stort för all eran stöd.....

• Mccracken

Skriv inte över några pappadagar på mamman. Definitivt inte. Du kommer bara att ångra dig. När det gäller familjerätt & soc har dom inte mandat att tvinga mamman (eller dig) till något. Dom ska bara "medla" vilket i praktiken betyder att du helst ska göra som mamman vill. (man måste ju tänka på barnet!!! BULL!!!) Stå på dig och vik inte ner dig. Hon kommer aldrig att lunga ner sig och ta ett kliv tillbaka.

• Limechips

Tja malcomj. Blev så jävla arg när jag läste om ditt ex. har varit i precis samma sits som dig ett par ggr. med mamman till mitt första barn. Och det är precis som dom andra gubbarna säger här. Hon kommer antagligen inte lägga av innan hon fått någon annan kille som hon kan suga pengar och lusten ur. Om det ens slutar då?, Det gjorde inte mitt ex iaf... Men tycker att du själv ska kontakta familjerätten, Bor ni i samma stad? eller kommundel? Om inte så koppla in soc från din kommundel eller stad. så kan dom göra grovjobbet sinsemellan. det tjänar du massas slit och mindre huvudvärk på. Mvh..

• DrKejs

malcomj

Du är inte ensam.

Först och främst, ge inte upp! Sedan ska du skaffa all hjälp du kan få, dels via ditt eget nätverk, dels via andra nätverk.

Du kan få en hel del matnyttigt på pappa-barn.se.

Sedan ska du ta för vana att dokumentera ALLT. Precis allt. Spela in alla telefonsamtal, skaffa liten inspelningsapparat som du tar med dig till alla möten, spara alla mail och sms samt övrig elektronisk kommunikation (chat, mm).

Kräv din rätt som pappa för barnets bästa! Du måste ta kontrollen över de möten som bokas in och vad som händer. Ligg hela tiden några steg före, förbered dig på diverse konstigheter från hennes sida.

Skriv INTE över en enda dag! Du måste stå på dig och kräva din rätt som pappa. Du jobbar i motvind, så titta i ditt eget nätverk om du kan hitta någon som följer med dig på dessa träffar, helst någon som har god insikt i hur detta funkar.

Förklara för dina närmaste hur det ser ut, om de inte tror dig så visar du upp det du dokumenterat. Be dem om hjälp, du behöver det!

Du har fått en hel del bra rekommendationer i tråden, följ dem och ge inte upp. Det kommer eventuellt ett steg där mamman kommer att verka medgörlig och säger att hon vill släppa in dig, att du självklart ska vara pappa med mera. Hon kommer att försöka stryka dig medhårs för att få sin vilja igenom. Bli inte lurad av det utan stå på dig.

• Limechips

Håller helt med dig DrKejs.. min stora hjälp kom efter det att jag hade börjat spela in samtalen och sparat alla sms som man fick. Du är inte ensam! Glöm inte det..

• malcomj

Limechips skrev 2009-01-27 14:22:38 följande:

Tja malcomj. Blev så jävla arg när jag läste om ditt ex. har varit i precis samma sits som dig ett par ggr. med mamman till mitt första barn. Och det är precis som dom andra gubbarna säger här. Hon kommer antagligen inte lägga av innan hon fått någon annan kille som hon kan suga pengar och lusten ur. Om det ens slutar då?, Det gjorde inte mitt ex iaf... Men tycker att du själv ska kontakta familjerätten, Bor ni i samma stad? eller kommundel? Om inte så koppla in soc från din kommundel eller stad. så kan dom göra grovjobbet sinsemellan. det tjänar du massas slit och mindre huvudvärk på. Mvh..
    Hej vi bor i samma stad och hon och barnet bor bara 20 minuters promenad härifrån..
  • Limechips

Ok! Läste att ni hade varit på något möte i fredags? vad kom upp där? skulle dom dra igång en egen utredning på er bägge två eller bara dig? förstog inte riktigt vad? Mvh..

• malcomj

Jag tackar för alla råd ni ger mig jag kommer hålla er uppdaterad hela tiden. Glömde att säga vet ni hur ja träffar min dotter. Jag får gå på nått jävla ställen där föräldrar med små barn umgås. på fredagar får ja vara med min dotter på de där stället utan att där, men mamman är där också... mera än så får ja inte kan inte ens ta min egen dotter till sin farmor, Kan inte ens gå ut med henne med barnvagnen till stan och leta saker ja kan köpa till henne. Eller göra några saker med henne. Mamman har vägrat allt. Och ja har märkt en sak på sista mötet dom försökte få mig att skriva några dagar till henne. Jag sa jag tänker inte göra det. Hon sa men ja har inga pengar bla bla bla hon hade råd o köpa en ny säng 6000 kr hon planerar semester redan på hösten, hon försökte få det till att pengarna ska gå till barnen.

jag vet nu 100 procent att allt det här handlar om pengar.
    visst hade ja förut en dålig bakgrund men det hade hon med.. jag har fixat mitt liv och försöker bli klar med min utbildning. Och de sa dom på familjerätten till henne att du kan inte snacka om hans gamla liv han är en ny människa. Du ska tänka på din dotter och att hon behöver både mamma och pappa. men som sagt det spelar ingen roll vad jag gör, Tror inte ens om ja var till "kungen"(ler) hon skulle ändå stoppa mig.. för hennes plan är att ja ska ha så lite kontakt med min dotter och nästa barnet som kommer. så att dom får bo hos henne och hon får en massa pengar.

ärligt talat jag börjar tro att hon är psykopat också.

hur som helst ja ska hålla er informerad. tack så länge :)

• Limechips

Man blir så jävla arg när man har fått stå ut med sådant här själv! Så jag vet vad du går igenom.. Glömde fråga sist om ni har gemensam vårdnad?

Svar på tråden problem behöver råd?