• Mian70

Ni som blir gravida men får MF hela tiden, vad får ni för hjälp?

Hej!

Är i exakt samma situation som du och undrar därför detsamma.Enda skillnaden är väl att det "senaste mf jag hade vari v.11, kanske inte så sent men dock. Undrar ju också vad det kan vara för fel, gravid verkar jag ju inte ha några problem med att bli(4 ggr på 14 månader) problemet är ju att få behålla dem.
    Missfallen har skett v.7, v.11 samt två i v.5, det senaste nu för ett par dagar sedan. Jag har två barn födda -97 samt -99 men längtar efter en liten sladdis. Är snart 39 så tiden rullar ju på.
    En litet "aha" blir det dock när jag läste om blodproppar...dagen innan jag fick missfall, fick jag en liten propp i mitt ena finger....
    Har beställt tid på Sophiahemmet, någon som har erfarenheter därifrån?

Hälsningar
    Mian

• Mian70

Hejhej
    Nej, någon utredning har jag inte fått. Var hos en gynekolog i mitten av november och trodde att jag skulle "utredas" men efter att han tittat efter med vul samt tagit cellprov och konstaterat att "allt ser bra ut" så skickade han hem mig och bad mig återkomma vid en ny graviditet, så skulle han titta närmare då så att allt såg bra ut, men hann som sagt aldrig komma så lång att jag ringde. Ville vänta till vecka 6 så man skulle se hjärtslag förhoppningsvis.
    Snopet, jag trodde åtminstone att han skulle ta lite tester, för inte var det vad jag kallar för någon slags utredning...

Hoppas nu som sagt lite mer av Sophiahemmt, men det lär säkerligen bli bättre iallafall..
    Väntan är dock jobbig.

Hälsningar
    Mian

• Mian70

Blåmes; Jag ringde bara dit och berättade mitt ärende, då sa bara sköterskan, att vad bra, för då har du kommit rätt då vi sysslar med utredningar här...
    De har ju olika avdelningar, så leta du upp gyn och ring dit.
    2 veckor kvar till mitt besök....

Jag har ju alltid sagt att jag vill få mitt sista barn innan 40..men det verkar snart som om man lär få tänja på den gränsen.
    (kanske lika bra det, bara en mental spärr kanske???)
    Men man undrar ju verkligen vad det är som orsakar alla mf...

Mian

Svar på tråden Ni som blir gravida men får MF hela tiden, vad får ni för hjälp?