Ni som blir gravida men får MF hela tiden, vad får ni för hjälp?
Ska utredas nu efter 3 tidiga MF och 1 sent. Undrar lite vad de kan tänkas hitta.
Tack för er hjälp!
Ska utredas nu efter 3 tidiga MF och 1 sent. Undrar lite vad de kan tänkas hitta.
Tack för er hjälp!
Någon snäll själ måste väl ha gått igenom samma som jag är på väg mot nu?
Jag fick veta att jag hade för aktivt immunförsvar som skickade blodproppar för att stöta bort fostret och mha blodförtunnande (Trombyl) och Progesteron gick det hela vägen.
Beklagar dina mf och lycka till!
Här inne kan du förresten få svar på det mesta
www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
hej, jag gjorde en missfallsutredning men de hittade ingenting. Dessa prover gjordes:
www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
t.ex. koagulation, sköldkörtel, kromosomavvikelser.
Jag sökte mig då vidare privat till en läkare i Hbg vid namn Leif Matthiessen, och jag ska bli behandlad där vid konstaterad graviditet. Du kan läsa om behandlingen i länken nedan.
hd.se/skane/2008/12/01/zoegapengar-till-medicinsk/
jag beklagar dina mf och önskar dig ett stort lycka till! (och rekommenderar också länken som söt-Cia la in!)
Hej!
Är i exakt samma situation som du och undrar därför detsamma.Enda skillnaden är väl att det "senaste mf jag hade vari v.11, kanske inte så sent men dock. Undrar ju också vad det kan vara för fel, gravid verkar jag ju inte ha några problem med att bli(4 ggr på 14 månader) problemet är ju att få behålla dem.
Missfallen har skett v.7, v.11 samt två i v.5, det senaste nu för ett par dagar sedan. Jag har två barn födda -97 samt -99 men längtar efter en liten sladdis. Är snart 39 så tiden rullar ju på.
En litet "aha" blir det dock när jag läste om blodproppar...dagen innan jag fick missfall, fick jag en liten propp i mitt ena finger....
Har beställt tid på Sophiahemmet, någon som har erfarenheter därifrån?
Hälsningar
Mian
Cia o krabaten: Det är det de kallar Natural Killer Cells? Tack!
lillaD: Tack för länkarna och lycka till!
Mian70: Känner som du att tiden rinner ifrån oss! Hur gammal ska man egentligen vara innan den efterlängtade sista bebben kommer?! Har du inte fått en utredning automatiskt efter så många MF? Lycka till med Sophiahemmet!
Kakgumman skrev 2009-01-12 22:32:54 följande:
Hejhej
Nej, någon utredning har jag inte fått. Var hos en gynekolog i mitten av november och trodde att jag skulle "utredas" men efter att han tittat efter med vul samt tagit cellprov och konstaterat att "allt ser bra ut" så skickade han hem mig och bad mig återkomma vid en ny graviditet, så skulle han titta närmare då så att allt såg bra ut, men hann som sagt aldrig komma så lång att jag ringde. Ville vänta till vecka 6 så man skulle se hjärtslag förhoppningsvis.
Snopet, jag trodde åtminstone att han skulle ta lite tester, för inte var det vad jag kallar för någon slags utredning...
Hoppas nu som sagt lite mer av Sophiahemmt, men det lär säkerligen bli bättre iallafall..
Väntan är dock jobbig.
Hälsningar
Mian
Hej jag har två tråkiga erfarenheter ett MA i vecka 10 och ett MF i vecka 5. Jag undrar också över Sophiahemmet, är också 39 och behöver hjälp lite snabbt. Är det bara att stolpa in och be dom ta tester eller vad gör man?
Har du kommit någon vart Mian?
Blåmes; Jag ringde bara dit och berättade mitt ärende, då sa bara sköterskan, att vad bra, för då har du kommit rätt då vi sysslar med utredningar här...
De har ju olika avdelningar, så leta du upp gyn och ring dit.
2 veckor kvar till mitt besök....
Jag har ju alltid sagt att jag vill få mitt sista barn innan 40..men det verkar snart som om man lär få tänja på den gränsen.
(kanske lika bra det, bara en mental spärr kanske???)
Men man undrar ju verkligen vad det är som orsakar alla mf...
Mian
Man kan även göra utredning hos Anette Sjösten på Läkargruppen Viktoria vid Medborgarplatsen! Där har jag gått. Tror att hon ska vara bra...
Efter 12 MF fick jag min dotter med hjälp av trombyl 75mg, progesteron och trio B vitaminer!
Ingen alls.