• humle82

Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?

om du får ryggbedövning och tar lustgas så önskar jag att du får samma förlossning som mig, smärtmässigt.

jag blev förvisso igångsatt och det var inte trevliga värkar, men anledningen till att jag tyckte det var jobbigt var att inte en jävel uppmuntrade mig, de skämtade bara om mig och sa att "pff, detta är ingenting"

när hon skulle ut så lovar jag att det inte kändes mer än att skita.
    ryggbedövningen fick jag när jag var öppen typ 4 cm-
    underbart!

jag sprack nästan inget, behövdes inte klippas.
    dock kom inte moderkakan ut som den skiulle och de fick plocka ut den manuellt.

humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • humle82
    NinnaBus skrev 2009-01-11 01:41:09 följande:
    Mina stygn sattes av en elev och de gick tyvärr upp efter ett par dagar... Har ett pyttelitet jack i ena blygisen men det är allt... Första förlossningen hade jag ryggmärgsbedövning, spinal (ungefär samma som epidural fast man får en engångsspruta istället)Andra förlossningen klarade jag helt utan bedövning, vi hann inte med den. Han var prematur och kom ut lite fortare än vad de trott...Fick bara nåt litet skavsår, läkte på nån dag och märks inte efter det.Om det nån gån blir ett till barn så tror jag att jag väljer bedövning igen... Men samtidigt känns det bra att faktiskt ha klarat av en förlossning helt utan bedövning också...
    men blev du inte helt förlamad från bröst till fot?
    spinal fick jag när jag skulle snittas, inte hade jag kunnat föde på det.
  • humle82

om du tänker föda utan bedövning så har jag inget att säga mer än att jag inte förstår att man kan välja att ha det så.
    jag menar inget illa, men jag förstår inte varför? det är ju inte för alla som värkarna stannar av, och dte är ju en väldigt liten risk för barnet med.

om du är så rädd för smärta, välj då ryggbedövning!

Svar på tråden Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?