• smurfis75

Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?

Blev klippt med Texas då han fastnade med axlarna (han var stor, vägde 5035g) men jag kände varken av klippet eller har haft några som helst besvär efteråt. Som du själv säger, det är inte ens säkert att det är aktuellt i ditt fall.

Hur känner du inför själva förlossningen?

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • smurfis75

Det är naturligt att vara oroa sig för något som man inte vet hur det kommer att kännas eller bli. Ont gör det ju, inget snack om saken men det är otroligt hur mycket smärta man ändå tål och det är en häftig upplevelse. (Ingen gillar ju smärta men det är såå värt det)

Klarade mig med lustgas vid andra förlossningen, trodde jag inte att jag skulle göra innan (hade EDA vid första)
    Klippet som jag fick var jättelitet, det är inget som syns eller känns idag, som sagt, jag kände inte ens av det efter förlossningen.
    Ang de sk. skräckhistorierna...SLUTA lyssna/läs om sådant, alla förlossningar är olika, du kanske får den mest underbara upplevelsen du aldig hade kunnat föreställa dig

• smurfis75
    iidaochjeppe skrev 2009-01-11 01:32:49 följande:
    Svar på #3Men att du har spruckit och sytt, är det nått du lider av idag? För du lär ju ha fått nått ärr utav det?
    Nej!! De flesta spricker lite grann, sys med ett par stygn men det är inget som känns eller syns efteråt. Sprack lite med första men invändigt.

Jag lovar dig, när de syr så känns det knappt, smärtan från förlossningen är borta och man är bara glad att det är över och att man har sin bebis i famnen.
Svar på tråden Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?