Inlägg från: iidaochjeppe |Visa alla inlägg
  • iidaochjeppe

Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?

Som rubriken lyder, jag är JÄTTERÄDD för att bli klippt.
    Jag är i v. 29 nu, BF 28/3, och jag tänker i princip inte på annat, eftersom det börjar närma sig mer och mer.

Det är inte själva klippet i sig jag är rädd för, att det ska göra ont eller liknande, utan menen efter det. Jag (kanske överdriver, men det är såhär jag känner) är jätterädd att få världens ärr där nere, och att min pojkvän aldrig mer kommer vilja ta i mig efter det.

Nu är det ju inte helt säkert att jag blir klippt, eller spricker, men om jag nu gör det, kommer jag lida av det efteråt?
    Ni som har blivit klippta, eller spruckit mycket, hur mår ni idag? Lider ni utav det, eller är jag rädd i onödan?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?
  • iidaochjeppe
    Svar på #1
    Att jag är väldigt rädd för smärtan som jag kommer få,
    för nåt fel är det som det inte kommer göra ont alls :P
    För jag har haft sammandragningar som börjar komma mer tätt och smärtsammare ju längre in i grav. jag går,
    och med tanke på hur dom känns.. Ja.. Värkarna lär ju blir 100 gånger värre, & då kommer jag ju gå sönder! :-O

Men det är just det där klippet.. Eller att ha ett hål där nere istället för två när bebis är ute, för såna skräckhistorier har man ju oxå hört..
  • iidaochjeppe
    Svar på #3
    Men att du har spruckit och sytt, är det nått du lider av idag? För du lär ju ha fått nått ärr utav det?
  • iidaochjeppe

Har försökt prata ,men tycker det är svårt att sätta ord på hur jag känner. Tycker det är mycket lättare att skriva t.ex., så han fick reda på det via ett SMS sen så pratade vi vidare efter han hade läst det.
    Gällande bedövning och liknande; jag vill försöka föda så naturligt jag kan, eftersom det är min första förlossning vet jag ju inte alls hur det kommer kännas och hur ont det kommer göra, därför vill jag inte bestämma något på förhand, utan jag vill känna efter först. Men jag vill ju helst klara mig på andning, rispåse, massage, bad och sist lustgas, men vi får se hur det går..

Berättade för min barnmorska på MVC sist jag var där om hur jag kände, så nu väntar på tid hos en Aurora-barnmorska, och det känns bra att få komma till någon som verkligen vet vad de pratar om. Hoppas jag iaf.

Men om det är invändigt, får man inte liksom som en förhårdnad där det har blivit sytt? Jag föreställer mig att jag ko mmer bli helt vanställd i underlivet efter förlossning.
    Jag kanske är jättedum, men jag är samtidigt jätterädd.

Svar på tråden Rädd för klipp, kommer det förstöra mig livet ut?