Traumatisk första förlossning - hur gjorde ni med andra?
Har precis som number one en kille med en grav cp skada som är förlossnings relaterad. Jag funderade länge på hur jag skulle göra gick på aurora samtal hade samtal med överläkaren fick privat visning på förlossnigen. Min första förlossning var fruktansvärt traumatisk och den fick mig att tappa förtroendet för svensk sjukvård. Men efter många samtal och där jag fått bekräftat från många inom förlossningsvården att det inte är mitt fel att det gick så illa med sonen utan att bmsk gjorde grova fel och efter löfte från överläkaren att jag kunde säga stopp precis när jag ville och få snitt så valde jag att föda vaginalt..
Detta är det bästa beslut jag tagit och jag fick revansch och det hjälpte mig att bearbeta ganska mycket.
Hade dock inte valt en vaginal förlossning om jag hade haft stora barn som har större "risk" att fastna. Det hade jag aldrig vågat men orden från förlossnignsläkaren när hon sa till mig att det är inte dig det är fel på utan de skulle aldrig ha gjort som de gjorde förra gången fick ig att bestämma mig.
Jag fick en drömförlossning som jag önskar att alla skulle få pröva på