Inlägg från: gustafssons |Visa alla inlägg
  • gustafssons

Traumatisk första förlossning - hur gjorde ni med andra?

jag känner igen det du skriver å mina minnen väcks till liv.

Det slutade med ett akutsnitt för mig å lillan blev lagd på neo. jag fick träffa henne ca 30 min de första dygnen, då jag inte kunde gå.

Lillan fyller 2 år i morgon.

Under 1 år efter gick jag å min man till psykologen på spec.mvc å bearbetade händelsen, men den kommer alltid finnas kvar..

Nu har jag högst 7 veckor kvar till Min nästa tös kommer.

Denna gång är vi mer förberedd.

Vi har anställt en doula som kommer vara med under förlossningen å vi har haft 6 träfar å gått genom allt.

Vi vill ha en så naturlig förlossning denna gång som möjligt, vi lär oss att dyka genom värkarna, masage, m.m.

Jag känner mig enormt revanch sugen! inte rädd.. än..
    Doulan säger hela tiden att
    -du måste lita på att din kropp fixar detta, du får inte tvivla!

• gustafssons
    Pezon skrev 2009-01-24 13:12:57 följande:
    Numberone;Har du kunnat prata med din nuvarande bm om din rädsla? Vet inte om du redan har fått hjälp med stödsamtal, men annars kan väl hon rekommendera dig vidare till samtal? Sök själv annars reda på Aurora eller liknande så att du får prata med någon om alla dina tankar och känslor. Lycka till!Jag har själv börjat fundera på att ha en doula med och berättade det för min man idag. Han förstod precis och tyckte att det var en bra idé.Det är ju så olika. Vår dotter mådde bra hela tiden och ändå är jag livrädd för vad som kan hända mig, både under och efter. Det känns ego, och samtidigt som det enda som jag på något sätt kan kontrollera...
    vi har anlitat en doula denna förlossningen å hr haft 6 träffar med henne nu innan förlossningen å får ha fler om vi vill.
    det känns jättebra! kan verkligen rekomenderas. det är oxå viktigt att ni får någon som NI trivs riktigt med.
    Jag hade tänkt gå på aurora samtal. Men jag känner att jag inte alls behöver det efter att ha pratat å gått igenom allt som kommer ske med vår doula.

tänk på att kontakta doulan ganska tidigt, ni ska ju träffas å så innan förlossningen..
    vi träffade vår första gången i augusti, å har BF 6/3..

Hoppas ni hittar någon!!
Svar på tråden Traumatisk första förlossning - hur gjorde ni med andra?