Traumatisk första förlossning - hur gjorde ni med andra?
jag har iof inte fött mitt andra barn ännu men har precis som ni en traumatisk första förlossning med mig i bagaget. jag gick på många BUP samtal för att ens vara beredd att bli gravid igen och när jag väl blev det satte allt igång igen. jag har dock inte varit säker på vad jag vill utan hela tiden ändå önskat att jag ska få chansen till en fin vaginal förlossning. en av mina största rädslor är just att den första förlossningen ska komma upp igen och att traumat ska ta över även denna förlossning. jag måste säga att jag fått väldigt fint stöd. har varit på aurora, fått parsamtal med min man hos kurator för att bearbeta vår upplevelse och även träffat läkare på OB-avd för att diskutera ks. jag har inte känt att nån försökt övertala mig utan snarare så att det hela tiden var upp till mig och att beslutet sen mognat fram inom mig under alla samtal jag haft.
jag ska föda vaginalt men har en förlossningsplan som säger att jag kan avbryta för ks. jag har även ett ks inbokat två veckor efter bf så att jag inte ska behöva bli igångsatt.
hoppas det går bra för er båda!