Inlägg från: Gyllenhammar |Visa alla inlägg
  • Gyllenhammar

Kan man banta med nudlar???

Kan man banta med nudlar?
    E det nyttigt??
    Kan man köra det i stället för nyp Nutrilett eller cambridge?
  • Svar på tråden Kan man banta med nudlar???
  • Gyllenhammar
    Nyfiken gul skrev 2009-01-08 22:47:58 följande:
    nudlar innehåller ingenting - varken näring eller något annat så det är ingen bra metod. Funkar lika bra med vatten....
    Okej va synd, annars e det gott
  • Gyllenhammar
    Det står näringsinnehåll/100g
    Energi 1900kj / 450 kcal
    protein 12 g
    kolhydrater 57 g
    fett 21 g

Om man äter nudlar frukost å kvällsmat, å vanlig mat till middag med massa grönsaker..
    Går jag upp eller ner?
  • Gyllenhammar

Men hur funkar det när man kör shaker å så då?? Typ Nutrilett å camebridge, det e la inte heller så nyttigt för kroppen. Blir det inte svältläge för den då me??

• Gyllenhammar

Det e meningen att jag vill banta lite...
    Ska testa camebridge, testade Noka shak men var så äckligt, så ska testa cambridge..

• Gyllenhammar
    Disela skrev 2009-01-08 22:59:25 följande:
    Nja.. alltså nutrillet inehåller ju 193756 miljarder saker. Allt du behöver få i dig. det är ju bara anpassat för en kortare tid. Tror inte du får äta mer än 10 dagar i sträck utan läkares inrådan. Du får i dig en liten mängd kalorier om dagen. Om man äter 5 påsar nutrilet om dagen tror jag man kommer upp i 1200 kalorier eller nåt. Så det är ju bättre än nudlar i allafall.
    Okej. Vet när man äter bara det 3 påsar om dagn, så e det nånstans 550 kalorier om dagen...
  • Gyllenhammar
    h8him skrev 2009-01-08 23:00:59 följande:
    Gyllenhammar skrev 2009-01-08 22:53:08 följande: De nudlar jag köper innehåller 95 kcal/100g. Nissin tror jag de heter.Hur mycket du går ner beror på hur mycket du behöver. Rör du dig mycket? Vad är din utgångsvikt? Äter du socker i läsk, godis, kakor, öl osv? Finns mycket som spelar in.
    Jag e inne på min 5e dag me träning å diet.
    Äter 2 knäckebröd å en liten skål yoghurt te frukost å samma te kvällsmat.
    En liten middag me massa grönsaker.. Å massa frukt under dagen.
    Sen tränar jag me min crosstrainer 6 dagar i veckan, å gör situps 10X3 å armhävningar 10x3 å kör me min magtränarmaskin 5 min om dagen...
    Jag väger 80 kg, ska ner 18 kg
  • Gyllenhammar
    Disela skrev 2009-01-08 23:07:13 följande:
    Men är inte 3 påsar lite lite? Då måste man vara svinhungrig väl?
    Det e vad man ska käka... Samma med camebridge kuren...
    Vet ej har ej testat.. Men det ska vara ganska mättande... Men det e juh bantningskurer
  • Gyllenhammar
    Disela skrev 2009-01-08 23:14:23 följande:
    Kompletera gärna med omega-3 fetter som finns i fet fisk bland annat. Ät färgrann mat, olika färger inehåller olika vitaminer. Grön mat inehåller mycket järn och så vidare. Frukt inehåller mycket socker (om än naturligt..) Ta en nutrilett bar till mellis, det funkar! Är lite som godis oxå. Lycka till!
    Tack så mykket för ditt svar
  • Gyllenhammar
    Kenzie skrev 2009-01-08 23:14:44 följande:
    Nej med nutrilette äter man 5 påsar om dagen.
    Okej ja jag e inte så insatt i det. Har en kompis som käkar 3
  • Gyllenhammar
    h8him skrev 2009-01-08 23:15:39 följande:
    Gyllenhammar skrev 2009-01-08 23:08:13 följande: Du svälter dig! Det kommer inte att bli någon bra viktnedgång, du behöver mer näring! Var är köttet och fisken? Fettet?
    Det äter jag när jag äter middag.. Äter en liten middag varje dag. Me massa grönsaker te...
  • Gyllenhammar
    jollio skrev 2009-01-08 23:20:05 följande:
    Hej ville bara säga detta om det hjälper hade en vän i skolan hon körde den bantningen och blev jätte smal så jag trode inte mina ögon .Hon var rätt stor innan det .
    okej tack så mykket
  • Gyllenhammar
    elvinaOstefan skrev 2009-01-08 23:24:37 följande:
    När jag va i tonnåren levde jag och några vänner på endast nudlar (ca 2-3paket om dagen/pers) i en hel vecka. Och magen blev platt som bara den och jag gick ner ca 6kilo. Men man va väldigt medtagen och det höll ju inte i längden, efter en månad hade jag gått upp ca 4,5kilo igen på vanlig mat.
    okej. Jag var tjock när jag var ung. Slutade äta levde på knäckebröd, gick ner 30 kg på mindre en 6 månader. E behöll vikten, fram te jag blev gravid.
    Så man behöver inte alltid gå upp...
Svar på tråden Kan man banta med nudlar???