• marsbebis

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Jag köper gärna kopior! Har inte fattat varför man måste betala dyrt för en vara som i princip ser likadan ut som en billig??

Jag har aldrig suktat efter märkesgrejor och kommer förmodligen aldrig göra det heller! För mig är det vansinnigt att köpa en väska för flera tusen bara för att det är en Louis Vuitton! Och jag har alltid haft bra ekonomi så det beror inte på att jag inte har pengarna!

• marsbebis

Missimo84 skrev 2009-01-26 20:26:08 följande:

Men varför köper du då kopior överhuvudtaget om det inte är märket du är ute efter? Är det inte bättre att köpa kläderna på H&M då?dessutom kan man ju tänka på vilka otäcka saker man sponsrar när man köper kopior. Prostituering, människohandling, smuggling, droger, och även handel med barn
    Jag köper det jag tycker är snyggt oavsett vad det kostar! Jag köper inget för märkets skull utan för att jag gillar det! Hittar jag en väska jag gillar som inte är LV, Gucci eller något annat dyrt märke så köper jag den ändå!
  • marsbebis

Och jag handlar på HM också!

• marsbebis

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande:

Jag skulle aldrig få för mig att köpa en fejkväska.Har jag inte råd med originalet skulle jag bara känna mig patetisk om jag bar runt på en kopia.
    Varför skulle du känna dig patetisk??
  • marsbebis

Missimo84 skrev 2009-01-26 20:40:01 följande:

Ungefär som att köpa en ketchup från Coop för att fylla på sin Heinz flaska där hemma... Weird liksom.
    Hahaa! Rolig liknelse! Så ser inte jag på det!
  • marsbebis

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:43:31 följande:

För att jag på något vis då skulle försöka lura andra till att tro att jag har råd med en äkta Prada väska när det egentligen är en kopia.Jag skulle känna mig patetisk.
    Men jag förstår inte varför någon måste bli bedömd negativt för att man inte går med en "äkta" väska (exempelvis)?
  • marsbebis

Fru Bergman skrev 2009-01-26 20:51:22 följande:

Jag köper heller en äkta vara istället för en kopia. Om man har en sådär någon koll på produkterna så ser man direkt om den är oäkta. Jag skulle själv tycka det var pinsamt att gå runt i en kopia. Men det är jag det!
    Ja, alla är vi olika och tur är väl det!
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci