• War

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

På plats i Kina så kan man välja kvalitet på kopiorna, även där får man vad man betalar för.

Är ju så galet prisvärt att kunna köpa resväskor fulla med kläder för samma peng som ett enskilt plagg hade kostat här hemma.

• War

o GUTEGIRL o skrev 2009-01-26 20:26:20 följande:

Min dotters väninna hade fått en fjällrävenjacka från Kina av sin mamma. Det var en äkta fjällräven, men den var inte tillverkad för den svenska marknaden, utan den skulle säljas till något annat land. Ungen blev påhoppad av några töntiga brudar på T-banan som trackade henne för hennes "fejkjacka" fast det ju inte var det.
    Precis, just såna kläder är toppen att fynda på plats.

Äkta men skitbilliga.
  • War

HelleGbg skrev 2009-01-26 20:40:54 följande:

men man kan väl ändå bara köpa kopior utomlands ändå??för i sverige finns det väl ingen sådan marknad??
    Visst finns det.... i alla fall i stockholm, gbg och malmö
  • War

HelleGbg skrev 2009-01-26 20:50:34 följande:

War skrev 2009-01-26 20:42:26 följande:
    men hur hittar man kläderna då? Bor själv i Gbg,men har inte sett fejk...om de inte kostar 5-6000 kr då...
    Som sagt, kolla på Tradera eller Blocket samt i anslutning till Stormarknader, Loppmarknader men räkna inte med några superbilliga priser.

Och som nån annan sagt så är det många i Sverige som säljer sina kopior som original till mindre bättre vetande.
  • War

Missimo84 skrev 2009-01-26 21:06:15 följande:

Men å andra sidan, t.ex. Guess är ett märke som de där marknaderna hade fullt av kopior av i somras. Varför köpa en Guess kopia för 400 kr, när orginalet kostar 2000??? Fattar det inte.
    Det gör man ju inte, men kan man köpa kopian för 40 spänn så är det en annan femma.

Dom som säljer på marknader mm har ju inte betalat mer än kanske en tiondel av det dom säljer kopian för.

Är själv ointresserad av märken, men köper BRA märkeskopior när jag har tillfälle, bara av anledningen att det är schyssta kläder till en billig peng.
    Välsydda kopior av märkesfillingar för en 10st slår ju dressmanns skitkallingar vilken dag som helst.
  • War

Missimo84 skrev 2009-01-26 21:15:10 följande:

Men å andra sidan så sponsrar inte dressman organiserad brottslighet, mig veteligen.
    haha, deras fillingar och strumpor sys säkert av barnarbetare i tredje världen precis som hos dom andra kedjorna.
  • War

Finns ju inte att jag köper 1000 kronors jeans till mina ungar, köper inte såna till mig själv heller.

• War

Susiepie skrev 2009-01-26 21:35:47 följande:

Neh alla är olika och tur är väl det :) Och det är ävl inget fel i det tycker jag! :)
    Så sant så sant.
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci