• Missimo84

Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci

Själv är jag emot kopior, och jag bär den äkta varan av flera skäl.
    Äkta vara är nästan till 99% mer välgjord och har bättre kvalite.
    Jag köper varan för designens skull inte märket
    Att sponsra dessa kopior är att i förlägningen sponsra mycket skit som jag inte står för.
    Vill jag verkligen ha något så kan jag väl spara ihop till det om jag inte har råd med det på en gång.

Att dessutom gå omkring med en dåig kopia är ju rent uttav pinsamt, det är som att bära en skylt kring halsen och säga - Jag har inte stil nog att ha äkta

Men håller med om att det är jobbigt när folk ska ifrågasätta min grejers äkthet. Fast det är ju pga det är så vanligt med kopior tyvärr.

• Missimo84
    TereseA skrev 2009-01-26 20:15:42 följande:
    finns någon hemsida som man kan få info om saker man ska kolla på när det gäller kopior..min kompis hon är "expert" på sånt...hon säger att det kan vara väldigt svårt att se skillnad på riktig el kopia....kan tex handla om fel färg på tråden.
    Jo en del kopior är så svåra att se skillnad på att det är i stort sett omöjligt.  Men det finns ju standard grejer. Tex. så kan en väska av design Gucci dyka upp med dior logga e.t.c. Så då gäller det ju att ha koll på kollektionerna.
    Annars så kan man ju titta i fodret, kolla efter ID nr, titta på detajerna att de är välgjorda. E.t.c.
    Oftast kan du också kolla på priset. får du köpa en äkta väska fr. chanel för 250 kr, så kanske den inte är så äkta.
    Sen kan man ju köpa den i respektabla affärer också istället för på marknaden i Pyang Giang ex.
    De väskor som säljs på marknader e.t.c. kan faktiskt vara äkta, sådana somåkt fast i tullen för utsmuggling och sådant som stulits direkt från fabrikerna. Men vill man verkligen sponsra sån verksamhet?
    Vill man ha något så varför inte paya full price, och så vet man vad man får?
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:22:58 följande:
    Jag köper gärna kopior! Har inte fattat varför man måste betala dyrt för en vara som i princip ser likadan ut som en billig?? Jag har aldrig suktat efter märkesgrejor och kommer förmodligen aldrig göra det heller! För mig är det vansinnigt att köpa en väska för flera tusen bara för att det är en Louis Vuitton! Och jag har alltid haft bra ekonomi så det beror inte på att jag inte har pengarna!
    Men varför köper du då kopior överhuvudtaget om det inte är märket du är ute efter? Är det inte bättre att köpa kläderna på H&M då?
    dessutom kan man ju tänka på vilka otäcka saker man sponsrar när man köper kopior. Prostituering, människohandling, smuggling, droger, och även handel med barn
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:29:29 följande:
    Missimo84 skrev 2009-01-26 20:26:08 följande: Jag köper det jag tycker är snyggt oavsett vad det kostar! Jag köper inget för märkets skull utan för att jag gillar det! Hittar jag en väska jag gillar som inte är LV, Gucci eller något annat dyrt märke så köper jag den ändå!
    Nej, men hur snyggt är det med en kopia, som oftast har vinda sömmar, dålig kvalite, fodret upp och ner och dessutom oftast i oäkta material?
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:30:23 följande:
    Och jag handlar på HM också!
    Skulle inte välja att köpa kopia ändå, men det är ju upp till var och en
  • Missimo84
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande:
    Jag skulle aldrig få för mig att köpa en fejkväska.Har jag inte råd med originalet skulle jag bara känna mig patetisk om jag bar runt på en kopia.
    Amen!!!
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:36:57 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:33:44 följande: Varför skulle du känna dig patetisk??
    Ungefär som att köpa en ketchup från Coop för att fylla på sin Heinz flaska där hemma... Weird liksom.
  • Missimo84
    marsbebis skrev 2009-01-26 20:45:44 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2009-01-26 20:43:31 följande: Men jag förstår inte varför någon måste bli bedömd negativt för att man inte går med en "äkta" väska (exempelvis)?
    Men å andra sidan, t.ex. Guess är ett märke som de där marknaderna hade fullt av kopior av i somras. Varför köpa en Guess kopia för 400 kr, när orginalet kostar 2000???
    Fattar det inte.
  • Missimo84
    War skrev 2009-01-26 21:12:57 följande:
    Missimo84 skrev 2009-01-26 21:06:15 följande: Det gör man ju inte, men kan man köpa kopian för 40 spänn så är det en annan femma.Dom som säljer på marknader mm har ju inte betalat mer än kanske en tiondel av det dom säljer kopian för.Är själv ointresserad av märken, men köper BRA märkeskopior när jag har tillfälle, bara av anledningen att det är schyssta kläder till en billig peng.Välsydda kopior av märkesfillingar för en 10st slår ju dressmanns skitkallingar vilken dag som helst.
    Men å andra sidan så sponsrar inte dressman organiserad brottslighet, mig veteligen.
  • Missimo84
    War skrev 2009-01-26 21:18:45 följande:
    Missimo84 skrev 2009-01-26 21:15:10 följande: haha, deras fillingar och strumpor sys säkert av barnarbetare i tredje världen precis som hos dom andra kedjorna.
    Möjligheten finns ju iofs. Men tror inte det, då hade aftonbladet och expressen redan varit där och gottat sig.
  • Missimo84
    Satisfaction skrev 2009-01-26 21:20:56 följande:
    Till er som köper äkta varor:Jag undrar varför ni lägger så mycket pengar på t. ex. en väska som kopieras och finns i billiga kopior ute på stan? Jag har köpt en dyr väska en gång, flera tusenlappar, och då valde jag märke-modell på en väska som inte är poppis, den är liksom "bara" snygg och har superkvalitet. Jag skulle aldrig köpa en äkta LV-väska eller Burberryhalsduk, hellre en mer anonym lyxig och dyr halsduk.Skulle vara intressant med synpunkter på detta.
    Spelar väl ingen roll om det är LV eller nåt mer "anonymt" märke. Jag köper kläder för designens skull, och för kvalitens skull. Men jag köper heller inte kopior, för jag vill inte sponsra organiserad brottslighet.
Svar på tråden Kopior av Canada Goose, Louis Vuitton och Gucci