• Love 4 ever

Albyl Minor

Jag blev rekomenderad av en vän att prova Albyl Minor då vi haft 3 missfall och läkaren vägrar skriva ut Tronbyl. Som jag fattat det innehålla båda sorter samma verksamna ämne.

Men man ska inte ta en hel tablett Albyl minor utan 1/4 är det alltså att man delar 1 tablett i 4 delar då och tar en av bitarna?

När ska man i såfall börja? Jag väntar på BIM nu så har nyligen haft äl.

Är 2oo9 vårt år??
  • Svar på tråden Albyl Minor
  • Love 4 ever

1/2 eller 1/3  tablett,men hur mkt vet man det är då? kan ju inte ta en hel precis

Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever

Då ska jag testa nu att ta 1/3 albyl minor.

Fan är så nervös,brukar inte medicinera mig själv

Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever

Dela nyss en tablett,ena delen blev tydligen större än den andra så jag tog minsta halvan och skrapa bort lite på sidorna så det vart ungefär 1/3

Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever

På vårt apoteket hade dom inte albyl minor ute i "butiken" utan bakom disken så jag fick be om det,kanske är så hos er med?

jag tog en 1/4 idag med,kändes lite bättre.

Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever
    Mammelutten skrev 2009-01-10 13:44:52 följande:
    En dum fråga kanske, men är det skillnad på att medicinera med Trombyl/Albyl om man har fått MF jämfört med MA?? Jag har haft två MA nu (dock inte i följd utan över två år emellan, och har fått en dotter mellan det) men vill förstås minimera risken att råka ut för nåt liknande igen...
    Jag fick ju 3 ma. Tror inte det är ngn skillnad. Albyl och Tronbyl innehåller samma verksamna ämne
    Är 2oo9 vårt år??
Svar på tråden Albyl Minor